RAZŠIRJENI PROGRAM (RaP)
Osnovna šola načrtuje in izvaja razširjeni program skladno z določbami Zakona o osnovni šoli, Predmetnikom osnovne šole ter Kurikulumom za razširjeni program osnovne šole.
Kurikulum za razširjeni program osnovne šole opredeljuje tri področja:
- Gibanje in zdravje za dobro telesno in duševno počutje
- Kultura in državljanska vzgoja
- Učenje učenja
Cilji razširjenega programa na ravni šole:
- smiselna in kakovostna nadgradnja obveznega vzgojno- -izobraževalnega programa osnovne šole, skladno s potrebami in interesi učencev, pogoji šole ter možnostmi ožjega in širšega okolja;
- zagotoviti spodbudno, inkluzivno, ustvarjalno in varno učno okolje za učenje, igro, druženje, sprostitev ali počitek v času pred izvedbo obveznega programa, med njo ali po njej;
- ustvariti pogoje za uspešno samostojno ali sodelovalno učenje in pripravo učenk in učencev na pouk (opravljanje šolskih in domačih nalog ter drugih učnih obveznosti);
- ponuditi učencem pester in raznolik nabor dejavnosti z vseh področij razširjenega programa;
- omogočiti dostop do širokega izbora različnih učnih sredstev in pripomočkov (didaktična sredstva, informacijsko-komunikacijska tehnologija) ter raznolikih učnih virov (tiskani, digitalni itd.);
- zagotoviti skupinsko ter individualno podporo in usmerjanje učencev pri vključevanju v dejavnosti razširjenega programa od aktivnega načrtovanja do sodelovanja pri izvajanju ter spremljanju in evalvaciji (formativno spremljanje);
- zagotoviti interdisciplinarnost med vsebinami posameznih področij.
Cilji razširjenega programa na ravni učencev:
- glede na lastne potrebe, interese in cilje izbirajo dejavnosti razširjenega programa;
- razvijajo zmožnosti za razumevanje in uravnavanje procesov lastnega učenja ter se usposabljajo za izbiro svoje nadaljnje izobraževalne poti in vseživljenjsko učenje;
- razvijajo delovne navade, znanje in veščine, ki so ključne za njihovo učno in siceršnjo uspešnost;
- razvijajo različne vrste pismenosti, večjezičnost in zmožnosti sporazumevanja v različnih jezikih;
- usvajajo znanje in veščine prve pomoči ter se usposabljajo za ustrezno odzivanje in za samopomoč v stresnih okoliščinah;
- kakovostno preživljajo svoj prosti čas ter razvijajo zdrav življenjski slog (npr. zdravo prehranjevanje, gibanje itd.);
- razvijajo socialno-komunikacijske veščine (veščine sodelovanja in upoštevanja drugih);
- razvijajo veščino samoregulacije (samozavedanje, aktivno poslušanje, empatijo, zmožnost samoobvladovanja, nadzor jeze itd.);
- usvajajo znanje in spoštljiv odnos do lastne kulture ter nacionalne in svetovne kulturno-umetniške dediščine.
Načela razširjenega programa:
- Načelo odprtosti, fleksibilnosti in izbirnosti razširjenega programa
- Načelo avtonomije in odgovornosti
- Načelo povezovanja, sodelovanja in timskega dela
- Načelo enakih možnosti ter upoštevanja potreb in interesov učencev
- Načelo formativnega spremljanja in spodbujanja samoregulacije
- Načelo sistematičnega razvoja prečnih veščin
- Načelo stalnega strokovnega izobraževanja in usposabljanja