Opisi RaP dejavnosti

RAZŠIRJENI PROGRAM (RaP)

Osnovna šola načrtuje in izvaja razširjeni program skladno z določbami Zakona o osnovni šoli, Predmetnikom osnovne šole ter Kurikulumom za razširjeni program osnovne šole.

Kurikulum za razširjeni program osnovne šole opredeljuje tri področja:

  1. Gibanje in zdravje za dobro telesno in duševno počutje
  2. Kultura in državljanska vzgoja
  3. Učenje učenja

Cilji razširjenega programa na ravni šole:

  • smiselna in kakovostna nadgradnja obveznega vzgojno- -izobraževalnega programa osnovne šole, skladno s potrebami in interesi učencev, pogoji šole ter možnostmi ožjega in širšega okolja;
  • zagotoviti spodbudno, inkluzivno, ustvarjalno in varno učno okolje za učenje, igro, druženje, sprostitev ali počitek v času pred izvedbo obveznega programa, med njo ali po njej;
  • ustvariti pogoje za uspešno samostojno ali sodelovalno učenje in pripravo učenk in učencev na pouk (opravljanje šolskih in domačih nalog ter drugih učnih obveznosti);
  • ponuditi učencem pester in raznolik nabor dejavnosti z vseh področij razširjenega programa;
  • omogočiti dostop do širokega izbora različnih učnih sredstev in pripomočkov (didaktična sredstva, informacijsko-komunikacijska tehnologija) ter raznolikih učnih virov (tiskani, digitalni itd.);
  • zagotoviti skupinsko ter individualno podporo in usmerjanje učencev pri vključevanju v dejavnosti razširjenega programa od aktivnega načrtovanja do sodelovanja pri izvajanju ter spremljanju in evalvaciji (formativno spremljanje);
  • zagotoviti interdisciplinarnost med vsebinami posameznih področij.

Cilji razširjenega programa na ravni učencev:

  • glede na lastne potrebe, interese in cilje izbirajo dejavnosti razširjenega programa;
  • razvijajo zmožnosti za razumevanje in uravnavanje procesov lastnega učenja ter se usposabljajo za izbiro svoje nadaljnje izobraževalne poti in vseživljenjsko učenje;
  • razvijajo delovne navade, znanje in veščine, ki so ključne za njihovo učno in siceršnjo uspešnost;
  • razvijajo različne vrste pismenosti, večjezičnost in zmožnosti sporazumevanja v različnih jezikih;
  • usvajajo znanje in veščine prve pomoči ter se usposabljajo za ustrezno odzivanje in za samopomoč v stresnih okoliščinah;
  • kakovostno preživljajo svoj prosti čas ter razvijajo zdrav življenjski slog (npr. zdravo prehranjevanje, gibanje itd.);
  • razvijajo socialno-komunikacijske veščine (veščine sodelovanja in upoštevanja drugih);
  • razvijajo veščino samoregulacije (samozavedanje, aktivno poslušanje, empatijo, zmožnost samoobvladovanja, nadzor jeze itd.);
  • usvajajo znanje in spoštljiv odnos do lastne kulture ter nacionalne in svetovne kulturno-umetniške dediščine.

Načela razširjenega programa:

  • Načelo odprtosti, fleksibilnosti in izbirnosti razširjenega programa
  • Načelo avtonomije in odgovornosti
  • Načelo povezovanja, sodelovanja in timskega dela
  • Načelo enakih možnosti ter upoštevanja potreb in interesov učencev
  • Načelo formativnega spremljanja in spodbujanja samoregulacije
  • Načelo sistematičnega razvoja prečnih veščin
  • Načelo stalnega strokovnega izobraževanja in usposabljanja

PODROČJA RAZŠIRJENEGA PROGRAMA

Orodna vrstica za dostopnost