RaP dejavnosti za bodoči 7. razred

GIBANJE IN ZDRAVJE ZA DOBRO TELESNO IN DUŠEVNO POČUTJE

BREZ PANIKE (BP)

1 ura/teden, celo leto

Učenci bodo skozi simulacije in praktične primere usvajali osnove prve pomoči. Naučili se bodo, kako ukrepati v primeru nesreče, nezgode ali poškodb, ter kako pomagati sočloveku. Z uporabo osnovnih pripomočkov bodo vadili različne postopke ter pridobivali samozavest pri delovanju v sili. Dejavnost bo poudarjala odgovorno ravnanje, hitro odločanje ter sodelovanje v skupini.

ČAROBNI SVET ZELIŠČ (ČAR)

1 ura/teden, celo leto

V tej dejavnosti bodo učenci spoznavali zdravilne rastline, njihovo uporabo v vsakdanjem življenju ter pomen naravnih virov. Ustvarjali bodo herbarije, pripravljali naravne čaje, mazila in mila. Del programa vključuje terenske oglede in sprehode, kjer bodo učenci rastline prepoznavali v naravi. Cilj je razvijati spoštovanje do narave, zdravja ter okolju prijaznega ravnanja.

ČUJEČNOST ZA NAJSTNIKE (ČUJ)

1 ura/teden, celo leto

Pri tej dejavnosti, se bodo učenci skozi različne aktivnosti naučili bolje zavedati sebe in svojega okolja. Dejavnost vključuje učenje prepoznavanja, izražanja, in uravnavanja čustev. Skozi vaje za sproščanje, dihanje in meditacijo bodo krepili svojo čustveno in socialno stabilnost, krepili bodo svojo samopodobo ter sposobnost pozitivnega razmišljanja.

IGRE Z ŽOGO (IZŽ)

2 uri/teden, celo leto

Pri teh urah se bodo učenci seznanili z različnimi igrami z žogo ter namiznim tenisom. Tema ne bodo le športne igre kot so nogomet, košarka, odbojka, rokomet, ampak tudi vse ostale igre vezane na žogo (elementarne, štafetne, igre s prirejenimi pravili…).

MLADI ČEBELARJI (MČE)

1 ura/teden, celo leto

Si radoveden? Te zanima narava, živali in trajnostni način življenja? Pridruži se dejavnosti, ki te bo popeljala v čudoviti svet čebel, kjer boš spoznal čebele, njihovo življenje v panju, čebelnjaku in njihov pomen za življenje na našem planetu. Preizkusil se boš v vlogi čebelarja in sodeloval pri osnovnih opravilih v čebelnjaku ter pri točenju in skladiščenju medu. V zimskem času si boš izdelal voščene izdelke in panjsko končnico, v spomladanskem pa prepoznaval medovite rastline ter kakšno tudi posadil. Na naših srečanjih zagotovo ne bo manjkalo sladkanja z medom.

Delo v čebelnjaku bo potekalo tudi popoldan po dogovoru.

Naj medi!

NA POTI ODRASLOSTI (NPO)

1 ura/teden, celo leto

Program je namenjen učencem, ki se nahajajo v obdobju intenzivnih telesnih, čustvenih in socialnih sprememb. V varnem in spoštljivem okolju bodo spoznavali različne vidike odraščanja – od telesnih sprememb, čustvene pismenosti, odnosov do spolnosti in zdravega partnerstva. Dejavnost krepi samopodobo, medsebojno spoštovanje ter razumevanje odgovornosti pri spolnosti.

NOGOMETNA LIGA (NL)

1 ura/teden, celo leto

Dejavnost je namenjena tako fantom kot deklicam. Izvajalo se bo v dveh skupinah. V prvi skupini so učenci 7., 8. in 9. razredov, v drugi skupini pa učenci 4., 5. in 6. razredov. Nogometna liga je enkrat tedensko, vsakič se odigra turnir naključno izžrebanih ekip. Poleg tega, da se utrjuje znanje nogometne igre in krepi zdrava tekmovalnost, bo poudarek tudi na fair play-u in na pravem odzivu učencev na zmage in poraze.

OKUSI SVETA (OKS)

2 uri/teden, celo leto

Učenci bodo spoznavali kulinarične značilnosti različnih držav in kultur. Skozi pripravo tradicionalnih jedi bodo razumeli raznolikost prehranjevalnih navad ter se naučili spoštovati prehransko kulturo drugih. Vsak mesec bo posvečen določeni regiji (npr. Azija, Afrika, Evropa), v okviru katere bodo učenci kuhali, raziskovali običaje ter spoznavali sestavine značilne za to območje. Aktivnosti bodo povezane s prazniki, glasbo in oblačili.

OTRESI SE STRESA (OSS)

1 ura/teden, celo leto

Živimo v časih, ko je tempo življenja staršev in otrok vse hitrejši, življenjske in družbene obremenitve so vse večje, hkrati pa so se povečala tudi pričakovanja družbe. Tako so po raziskavah (NIJZ) in opažanjih v praksi najpogostejši in največji stresorji šoloobveznih otrok povezani prav s šolo.

A vseh stresorjev ne doživljamo kot obremenjujočih, ločimo namreč pozitiven stres (eustres) in negativen stres (distres).

Otroci in mladostniki za doživljanje in učinkovito spoprijemanje s stresorji še niso najbolj opremljeni, kar vodi v stiske otrok. Zato je zelo pomembno, da jih učimo, kako se spopasti s stresorji in kako čim bolj konstruktivno rešujemo izzive, s katerimi se srečujemo. Veliko pozornosti pa je treba posvetiti tudi krepitvi njihove pozitivne samopodobe.

Otroci se bodo seznanjali z različnimi tehnikami sproščanja, spoprijemanja  s stresnimi okoliščinami ter razvijali veščine pri razreševanju konfliktov.

PLANINSTVO (PLA)

1 ura/teden, celo leto

Planinstvo je namenjeno učencem od 6. do 9. razreda. Izvajalo se bo po sklopih izven urnika, večinoma ob sobotah. Izvajale se bodo tri dejavnosti: tekmovanja iz planinske orientacije in priprave na ta tekmovanja, planinski izleti in plezanje na plezalni steni.

PRIPRAVA NA ŠPORTNA TEKMOVANJA (PŠT)

1 ura/teden, celo leto

Priprava na športna tekmovanja so namenjena učencem, ki si želijo še več športa in si želijo zastopati šolo na šolskih športnih tekmovanjih. Izvajala se bo vadba v naslednjih športnih panogah: odbojka, nogomet, košarka, namizni tenis in atletika.

RAZISKUJEMO SNOVI (RAS)

2 uri/teden, celo leto

Učenci raziskujejo fizikalne in kemijske lastnosti snovi, ki jih spoznavajo pri pouku NAR oz. KEM. V skupinah izvajajo preproste poskuse z nenevarnimi snovmi. Spoznavajo varno delo v laboratoriju. Urijo spretnosti pri rokovanju z laboratorijskimi pripomočki. Učijo se uporabljati periodni sistem. Iščejo informacije o lastnostih snovi, zgradbi snovi ter njihovi uporabi na spletu. Se urijo v ravnanju z nevarnimi snovmi in uporabljajo predpisana zaščitna sredstva.

ZELENI JUNAKI (ZEJ)

1 ura/teden, celo leto

Program spodbuja okoljsko ozaveščenost in aktivno udejstvovanje učencev pri varovanju narave. Učenci bodo skozi projekte, raziskovalno delo in ustvarjalne delavnice spoznavali probleme onesnaževanja, pomen recikliranja, varčevanja z viri ter pomembnost trajnostnega ravnanja. Poudarek bo na konkretnih rešitvah, ki jih lahko posameznik uvede v vsakdanje življenje.

KULTURA DRŽAVLJANSKA VZGOJA

I-ZBORČEK, STAREJŠI (IZB-S)

1 ura/teden, celo leto

To je pevska delavnica za vse tiste, ki imate za petje opazen talent in si želite svoj glas še bolj razviti. Istočasno pa se v tej skupini naučimo tudi večglasne skupne pesmi ter tu in tam tudi nastopamo.

LIKOVNI KLUB (LIK)

1 ura/teden, celo leto

Učenci raziskujejo aktualne trende iz sveta likovne umetnosti in se preizkusijo v različnih tehnikah in materialih. Možnost imajo sodelovati na mednarodnih likovnih natečajih in soustvarjajo idejo o scenski postavitvi na tradicionalnem dobrodelnem  koncertu in zimskemu bazarju.

MALO CIRILICE (CIR)

1 ura/teden, celo leto

Učenci:

  • krepijo znanja, spretnosti in veščine za učinkovito sodelovanje in sporazumevanje v lastnem in tujih jezikih;
  • razvijajo strategije o učenju jezikov in krepijo (med)jezikovno zavest.
MLADINSKI PEVSKI ZBOR (MPZ)

4 ure/teden, celo leto

V njem sodelujejo pevci, ki jim petje pomeni izziv in so pripravljeni obiskovati vajo 2x tedensko po 90 minut. Zbor se pripravlja na zahtevnejše javne koncerte in nastope.

POP DELAVNICA (POP)

1 ura/teden, celo leto

Če je tvoj glas že razvit, se lahko poskusiš v solističnem petju pop skladb. Torej, tukaj bomo peli znane popevke po vaši izbiri.

ROČNA DELA IZ NITK (RD-N)

1 ura/teden, celo leto

Iz nitk lahko ustvarjamo marsikaj: pletemo, kvačkamo, vozlamo (makrame), ustvarjamo zapestnice, ogrlice, uhane. Lahko naredimo razna unikatna darilca za svoje prijatelje ali polepšamo svoje predmete (ovitek za mobitel ali za knjigo, knjižno kazalo …).

S KNJIGO V NOV DAN (KND)

1 ura/teden, celo leto

Dejavnost je namenjena spodbujanju otrok k branju in dvigu bralne kulture. Glavni namen je, da otroci berejo knjige, ki so zanje zanimive in privlačne, da ob njih začutijo zadovoljstvo, bogatijo besedni zaklad ter razvijajo svoje bralne sposobnosti. Pri tej dejavnosti bo čas za spoznavanje novosti v šolski knjižnici, branje knjig za Bralno značko in s tem priložnost za pogovor o prebranem.

ŠIVAM GUMBKE, ŠIVAM BESEDE (GUBE)

1 ura/teden, celo leto

Učenci:

  • krepijo in razvijajo neposredne zaznavno-doživljajske sposobnosti, ročne spretnosti, estetske izkušnje, interese, predstave, domišljijo, ustvarjalnost in inovativnost; z uporabo različnih medijev kreativno izražajo ideje, izkušnje in občutja
  • sodelujejo na lit. natečajih, TVU.
UKULELE (UKU)

1 ura/teden, celo leto

UKULELE – majhna havajska kitarica, ki se jo lahko vsak nauči igrati v nekaj urah. Na šoli imamo nekaj teh glasbil, vabljeni, da skupaj zabrenkamo in zapojemo.

UNESCO RAZISKOVALCI (UNR)

1 ura/teden, celo leto

Učenci:

  • pridobivajo znanja in veščine za razvoj lastnega kulturnega in svetovnega nazora ter oblikujejo pozitiven odnos do nacionalne, evropske in svetovne kulturno-umetniške dediščine ter njenega vključevanja v sodobnost
  • krepijo in razvijajo (samo)spoštovanje, (samo)zaupanje in odgovornost do sebe, drugih in okolja;
  • sodelujejo na projektih Unesca
VOKALNA TEHNIKA ZA SOLISTE (VTS)

1 ura/teden, celo leto

To je pevska delavnica za vse tiste, ki imate za petje opazen talent in si želite svoj glas še bolj razviti. Istočasno pa se v tej skupini naučimo tudi večglasne skupne pesmi ter tu in tam tudi nastopamo.

ZGODBE, KI ŠEPETAJO - MITI IN LEGENDE (MIL)

1 ura/teden, celo leto

Zgodovinske zgodbe, miti in legende so bogat vir za učenje ne samo o zgodovini, ampak tudi o vrednotah, identiteti in kulturi. Pri urah bomo spoznavali zgodovinske legende ter zgodbe iz slovenske in grške mitologije (na primer o Herkulu, Argonavtih, Zlatorogu…). Pri izbiri zgodb bodo lahko sodelovali učenci, lahko bodo tudi napisali svojo sodobno legendo o kraju, kjer živijo, narisali strip, naredili PowerPoint za razred ali pa zgodbo dramatizirali. Uporabili bomo tudi slikovno gradivo, da si bomo osebe, ki nastopajo v zgodbah lažje predstavljali. Miti in legende so pogosto nastali kot pojasnila za stvari, ki jih ljudje niso razumeli (vreme, naravni pojavi, zgodovinski dogodki), zato bo zanimivo razmišljati, kaj v zgodbi je verjetno resnično in kaj simbolično.

UČENJE UČENJA

BOBER BOM (BOB-PS)

1 ura/teden, sep.-okt.

Z učenci se bomo pripravljali na tekmovanje iz računalniškega mišljenja Bober, ki poteka v sredini novembra. Na računalniku bomo reševali naloge s preteklih tekmovanj ter pridobivali znanje iz računalniškega mišljenja.

GEOGRAFSKO RAZISKOVANJE IN TEKMOVANJE (GRIT)

1 ura/teden, sep.-okt.

Učenci bodo spoznavali s pomočjo terenskega dela spoznaval geografske značilnosti domače pokrajine. Obiskali bomo kraške jame in kraške izvire v okolici Nazarij in spoznavali bomo značilnosti reke Drete. Zanimalo nas bo tudi življenje ljudi v pokrajini. Pri raziskovanju bomo merili, kartirali, fotografirali, opisovali in skicirali in delali intervjuje.  Na spletu bomo poiskali statistične podatke o domačem kraju. Geografsko raziskovanje bomo povezali tudi z aktualnim dogajanjem po svetu. Google Earth raziskovanje nas bo popeljalo na virtualno potovanje okoli sveta. Če bodo želeli udeležiti geografskega tekmovanja, bomo pri teh urah izvedli pripravo nanj.

ISKANJE POMOČI (ISP)

1 ura/teden, celo leto

Dejavnost Iščem pomoč je namenjena učencem z učnimi težavami in specifičnimi primanjkljaji na določenih področjih, kjer učenci pridobijo več specifičnega treninga in več učiteljeve pozornosti (npr. specifični trening za odpravljanje izrazitih primanjkljajev na področju branja – disleksije in računanja – diskalkulije).
Po potrebi se v organizaciji nadaljnje pomoči otroku opravijo dodatni diagnostični postopki (pri bolj zapletenih težavah se v obravnavo vključujejo tudi specializirane zunanje strokovne ustanove) na pobudo bodisi šole bodisi staršev.

MEDIJI (MED)

1 ura/teden, celo leto

Z učenci bomo na lovu za vsemi pomembnimi dogodki na šoli. O njih bomo poročali, za prispevke pa uredili vse potrebne digitalne medije, izdelali tudi kakšne predstavitvene videe ter mogoče sodelovali na kakšnem natečaju

NEMŠKI KNJIŽNI MOLJ (NKM)

1 ura/teden, nov.-dec.

Dejavnost se izvaja 1 uro na teden v mesecu novembru in decembru.

Dejavnost je namenjena vsem tistim učencem 7., 8. in 9. razreda, ki se želijo preizkusiti v bralnem tekmovanju iz nemščine in hkrati širiti besedišče v tujem jeziku nemščina. Izbor nemških knjig je prilagojen predznanju učencev – od začetnega branja do bolj zahtevnih besedil.

SOS GEO 7 (SOS-GEO7)

0,5 ure/teden, celo leto

Pri SOS GEO 7 je učencem, ki se iz različni razlogov srečujejo z neuspehi pri doseganju minimalnih standardov, zagotovljeno optimalno učno okolje. Učenci odpravljajo vrzeli v znanju, utrjujejo že pridobljeno znanje in razvijajo učne ter delovne navade. SOS GEO 7 je namenjen tudi učencem, ki so daljše obdobje opravičeno odsotni od pouka.

SOS MAT 7 (SOS-MAT7)

1 ura/teden, celo leto

Pri dejavnosti SOS MAT 7 je učencem, ki se iz različni razlogov srečujejo z neuspehi pri doseganju minimalnih standardov, zagotovljeno optimalno učno okolje. Učenci odpravljajo vrzeli v znanju, utrjujejo že pridobljeno znanje in razvijajo učne ter delovne navade. Dejavnost SOS MAT 7 je namenjena tudi učencem, ki so daljše obdobje opravičeno odsotni od pouka.

SOS SLJ 7 (SOS-SLJ7)

1 ura/teden, celo leto

Pri dejavnosti SOS SLJ 7 je učencem, ki se iz različni razlogov srečujejo z neuspehi pri doseganju minimalnih standardov, zagotovljeno optimalno učno okolje. Učenci odpravljajo vrzeli v znanju, utrjujejo že pridobljeno znanje in razvijajo učne ter delovne navade. Dejavnost SOS SLJ 7 je namenjena tudi učencem, ki so daljše obdobje opravičeno odsotni od pouka.

SOS TJA 7 (SOS-TJA7)

1 ura/teden, celo leto

Pri dejavnosti SOS TJA 7 je učencem, ki se iz različni razlogov srečujejo z neuspehi pri doseganju minimalnih standardov, zagotovljeno optimalno učno okolje. Učenci odpravljajo vrzeli v znanju, utrjujejo že pridobljeno znanje in razvijajo učne ter delovne navade. Dejavnost SOS TJA 7 je namenjena tudi učencem, ki so daljše obdobje opravičeno odsotni od pouka.

SOS ZGO 7 (SOS-ZGO7)

0,5 ure/teden, celo leto

Pri SOS ZGO 7 je učencem, ki se iz različni razlogov srečujejo z neuspehi pri doseganju minimalnih standardov, zagotovljeno optimalno učno okolje. Učenci odpravljajo vrzeli v znanju, utrjujejo že pridobljeno znanje in razvijajo učne ter delovne navade. SOS ZGO 7 je namenjen tudi učencem, ki so daljše obdobje opravičeno odsotni od pouka.

SVET DRUŽABNIH IGER (SDI)

1 ura/teden, celo leto

Učenci se preizkusijo v igrah, ki ljudi povezujejo že stoletja – od starih klasikov, kot je šah, do hitrih zabavnih iger, kjer štejejo refleksi, pametne poteze in dobra volja. Učenci se bodo preizkusili v strateških, miselnih, zabavnih in celo čisto preprostih igrah brez pripomočkov. Razmišljali bomo o tem, zakaj so družabne igre še vedno tako “in”, kako gradijo timski duh, spodbujajo domišljijo in so super način za preživljanje časa brez ekranov. Zasnovali bomo tudi unikatno družabno igro, od ideje do izvedbe.

VEČ MAT 6, 7 (VEČ-MAT6,7)

1 ura/teden, celo leto

Pri dejavnosti VEČ MAT učenci, ki zmorejo in želijo več, uresničujejo individualno naravnane cilje, ki presegajo posamezne ravni zahtevnosti pri posameznih predmetih. V okviru dejavnosti se pripravljajo na različna tekmovanja.

VEČ SLJ (VEČ-SLJ)

1 ura/teden, celo leto

Pri dejavnosti VEČ SLJ učenci, ki zmorejo in želijo več, uresničujejo individualno naravnane cilje, ki presegajo posamezne ravni zahtevnosti pri posameznih predmetih. V okviru dejavnosti se pripravljajo na različna tekmovanja.

VEČ TJA (VEČ-TJA)

1 ura/teden, celo leto

Pri dejavnosti VEČ SLJ učenci, ki zmorejo in želijo več, uresničujejo individualno naravnane cilje, ki presegajo posamezne ravni zahtevnosti pri posameznih predmetih. V okviru dejavnosti se pripravljajo na različna tekmovanja.

VESELA ŠOLA (VEŠ-N)

10 ur letno, dec.-feb.

Dejavnost je namenjena širjenju splošnega znanja s pomočjo veselošolskih tem iz revije PIL. Spoznavali boste različna in predvsem zanimiva področja človekovega delovanja ter svet narave in družbe širom sveta pa tudi preko meja našega planeta. Pridobljeno znanje boste lahko izkazali tudi na tekmovanju iz Vesele šole. Za lažjo odločitev navajam nekaj vsebin lanskega šolskega leta: Svet ptic, Doba zmajev, Vulkani, Potresi, Korale, Luna, Letala-gospodarji neba …

Učenci se bodo lahko udeležili šolskega tekmovanja, če bodo uspešni tudi državnega.

Orodna vrstica za dostopnost