RaP dejavnosti za bodoči 4. razred

GIBANJE IN ZDRAVJE ZA DOBRO TELESNO IN DUŠEVNO POČUTJE

ALTLETSKO-GIMNASTIČNA VADBA (AGV)

1 ura/teden, celo leto

Atletsko-gimnastična vadba se bo izvajala enkrat tedensko. Namenjena je učencem od 2. do 5. razreda. Učenci bodo poglobljeno spoznali osnovne atletske in gimnastične prvine in različne igre, ki izhajajo iz elementov atletike in gimnastike.

ČAROBNI SVET ZELIŠČ (ČAR)

1 ura/teden, celo leto

V tej dejavnosti bodo učenci spoznavali zdravilne rastline, njihovo uporabo v vsakdanjem življenju ter pomen naravnih virov. Ustvarjali bodo herbarije, pripravljali naravne čaje, mazila in mila. Del programa vključuje terenske oglede in sprehode, kjer bodo učenci rastline prepoznavali v naravi. Cilj je razvijati spoštovanje do narave, zdravja ter okolju prijaznega ravnanja.

DOBRO JUTRO, ŠPORT (DJŠ)

1 ura/teden, celo leto

Učenci bodo na igriv, zabaven in z gibanjem obarvan način vstopili v nov delovni dan.

GIBANJE PO POUKU (GPP)

2 uri/teden, celo leto

Gibanje po pouku je namenjeno učencem 2. in 5. razreda. Poudarek bo na sproščujočih dejavnostih v šoli, v športni dvorani in zunaj. Dejavnosti: športne igre, razne zabavne igre, orientacija, pohodništvo, pozimi tudi igre na snegu…

IGRE Z ŽOGO (IZŽ)

2 uri/teden, celo leto

Pri teh urah se bodo učenci seznanili z različnimi igrami z žogo ter namiznim tenisom. Tema ne bodo le športne igre kot so nogomet, košarka, odbojka, rokomet, ampak tudi vse ostale igre vezane na žogo (elementarne, štafetne, igre s prirejenimi pravili…).

MALI ŠEF (ŠEF)

2 uri/teden, celo leto

Učenci bodo skozi celoletni program spoznavali osnovne kuharske veščine in razvijali pozitiven odnos do zdrave prehrane. Naučili se bodo pripravljati enostavne obroke, upoštevati varnostna in higienska pravila v kuhinji ter sodelovati v skupini. Ustvarjali bodo preproste recepte, razvijali čut za estetiko pri postrežbi in se učili kulturnega prehranjevanja. Dejavnost spodbuja samostojnost, kreativnost in odgovornost.

MLADI ČEBELARJI (MČE)

1 ura/teden, celo leto

Si radoveden? Te zanima narava, živali in trajnostni način življenja? Pridruži se dejavnosti, ki te bo popeljala v čudoviti svet čebel, kjer boš spoznal čebele, njihovo življenje v panju, čebelnjaku in njihov pomen za življenje na našem planetu. Preizkusil se boš v vlogi čebelarja in sodeloval pri osnovnih opravilih v čebelnjaku ter pri točenju in skladiščenju medu. V zimskem času si boš izdelal voščene izdelke in panjsko končnico, v spomladanskem pa prepoznaval medovite rastline ter kakšno tudi posadil. Na naših srečanjih zagotovo ne bo manjkalo sladkanja z medom.

Delo v čebelnjaku bo potekalo tudi popoldan po dogovoru.

Naj medi!

NOGOMETNA LIGA (NL)

1 ura/teden, celo leto

Dejavnost je namenjena tako fantom kot deklicam. Izvajalo se bo v dveh skupinah. V prvi skupini so učenci 7., 8. in 9. razredov, v drugi skupini pa učenci 4., 5. in 6. razredov. Nogometna liga je enkrat tedensko, vsakič se odigra turnir naključno izžrebanih ekip. Poleg tega, da se utrjuje znanje nogometne igre in krepi zdrava tekmovalnost, bo poudarek tudi na fair play-u in na pravem odzivu učencev na zmage in poraze.

PLANINSTVO STONOGA (PLS)

1 ura/teden, celo leto

Učenci spoznajo osnove planinstva, plezanja in orientacije v naravi. Razvijajo odnos do okolja in živih bitij. Navajajo se na samostojnost, premagujejo fizične napore in uživajo ob druženju s sovrstniki izven šole. Udeležujejo se pohodov, orientacijskih tekmovanj, planinskih taborov in drugih druženj v naravi.

ŠPORTNE DEJAVNOSTI (ŠD)

1 ura/teden, celo leto

Program se bo odvijal na zunanjih športnih površinah in v športni dvorani. Učenci si bodo pri tem sami izbirali športno aktivnost, učitelj jih pri igri po potrebi usmerja, jim pomaga. Poudarek bo na medsebojnem sodelovanju med učenci in sprejemanju.

TABORNIKI (TAB)

1 ura/teden, celo leto

Učenci čas preživljajo v naravi, zato narava postane njihov dom. V okolju, kjer so, se učijo različnih taborniških veščin npr. streljanje z lokom, socialne igre, bunkerji, športne in tekmovalne igre, ustvarjanje z naravnim materialom, raziskovanje narave, orientacije. Na začetku poletja se lahko udeležijo tudi poletnega taborjenja.

Učenci razvijajo medosebne odnose ter življenje v taborniški skupnosti.

ZAPLEŠI Z NAMI (PLE)

1 ura/teden, celo leto

Na plesnem krožku Zapleši z nami učenci spoznavajo svet plesa – od klasičnih do sodobnih plesnih zvrsti. Skupaj ustvarjamo plesne koreografije za šolske proslave, prireditve in druge dogodke. Učenci preko plesa razvijajo svojo telesno izraznost, čustva izražajo z mimiko in gibanjem, ter se sprostijo ob ritmih različne glasbe.

KULTURA DRŽAVLJANSKA VZGOJA

IGRAJMO SE GLEDALIŠČE (IGG-N)

1 ura/teden, celo leto

Učenci ustvarjajo, poustvarjajo in izvajajo kulturno–umetniška dela na področju gledališke umetnosti in se na ta način sproščajo prek umetnosti. Hkrati razvijajo aktiven odnos do kulture in umetnosti ter prek javne uprizoritve krepijo pozitivno samopodobo.

Skozi igro se bomo srečevali z lutkami, dramsko uprizoritvijo, glasbeno dejavnostjo ter plesom.

Uprizorili bomo skeče ali krajšo gledališko igro.

IGRE IN USTVARJANJE (IIU)

5 ur/teden, celo leto

Učenci skozi ustvarjanje izražajo svojo kreativnost, domišljijo ter razvijajo ročne spretnosti ter raziskujejo svet proste igre v sproščenem in prijetnem okolju. Z različnimi igrami in ustvarjalnimi nalogami razvijajo svojo domišljijo, sodelujejo s sošolci in se zabavajo ob igrivih izzivih. Ponujena jim je priložnost za sprostitev, smeh in razvoj novih prijateljstev skozi igro. 

IGRIVO PO NAZARJAH (IN)

1 ura/teden, celo leto

Domači kraj bomo spoznavali na terenu skozi zgodbe in pripovedke. Delo bo razgibano, igrivo, saj se bomo večkrat sprehodili po Nazarjah in na drugačen način predstavili bajke, ki krožijo o našem domačem kraju. Te zgodbe bomo v svoji domišljiji spreminjali in jih dopolnjevali. Cilj predmeta je, da s pomočjo gibanja urijo domišljijo in bogatijo znanje ljudskega slovstva.

I-ZBORČEK, MLAJŠI (IZB-M)

1 ura/teden, celo leto

To je pevska delavnica za vse tiste, ki imate za petje opazen talent in si želite svoj glas še bolj razviti. Istočasno pa se v tej skupini naučimo tudi večglasne skupne pesmi ter tu in tam tudi nastopamo.

ORFFOVA GLASBENA DELAVNICA (OGD)

1 ura/teden, celo leto

Učenci spoznajo in igrajo na lastna (kot glasbilo uporabijo svoje telo) in Orffova glasbila (ksilofon, tamburin, palčke, …) , pa tudi čisto običajne, vsakdanje pripomočke (vedra, kuhalnice, …) Urijo ritmični in melodični posluh. Muzicirajo v skupini in posamezno, improvizirajo, uživajo ob glasbi.

RAZISKUJEMO NARAVO (RAN)

2 uri/teden, celo leto

Učenci raziskujejo bližnjo okolico šole, naravno dediščino kraja Nazarje. Poiščejo značilna živa bitja v ekosistemih travnik, gozd, določijo njihova imena in  jih na osnovi glavnih značilnosti razvrščajo v skupine. Raziskujejo prst, vodo ter izvajajo preproste poskuse in meritve. Spoznajo glavne onesnaževalce vode, zraka, tal v naši okolici. Spoznajo, da so odpadki lahko tudi surovine. Izdelajo preproste izdelke iz odpadne embalaže.

ROKE ZNAJO VEČ, KOT SI MISLIŠ (RD-4-6)

1 ura/teden, celo leto

Delavnica je namenjena učencem, ki jih zanimajo ročne spretnosti. Naučili se bodo osnov vezenja in pletenja ter naredili preproste izdelke iz volne in blaga. Število in zahtevnost izdelkov je odvisna od ročnih spretnosti in predznanja učencev. Ob vodeni pomoči bodo izdelali nekaj izdelkov: prtiček, pleten izdelek, voščilnico, okrasek, lahko pa si samo zašijejo gumb ali naredijo cof. Ob izbiri izdelka bomo upoštevali želje učencev.

S ČOPIČEM OKOLI SVETA (ČOS)

1 ura/teden, celo leto

Učenci raziskujejo zgodovino likovne umetnosti ter spoznavajo znane umetnike in umetniške sloge z različnih koncev sveta. Ustvarjali bomo v različnih tehnikah-od risanja in slikanja do kolaža in eksperimentiranja z mešanimi materiali. Preizkusili se bomo v slikanju na papir, platno, les in druge podlage, pri tem pa bomo razvijali domišljijo, ročne spretnosti in občutek za umetniško izražanje. Vsaka ura bo potovanje v drug čas ali kraj.

STAREJŠI OTROŠKI PEVSKI ZBOR (SOPZ)

2 uri/teden, celo leto

Starejši OPZ (SOPZ), zbor učencev 3,. 4. in 5. razreda, ki se v petju uri 2x na teden. V njem sodelujejo vsi, ki so za petje pripravljeni vaditi malce več. Ta zbor je osnova za vstop v večglasen mladinski zbor.

ŠIVAM GUMBKE, ŠIVAM BESEDE (GUBE)

1 ura/teden, celo leto

Učenci:

  • krepijo in razvijajo neposredne zaznavno-doživljajske sposobnosti, ročne spretnosti, estetske izkušnje, interese, predstave, domišljijo, ustvarjalnost in inovativnost; z uporabo različnih medijev kreativno izražajo ideje, izkušnje in občutja
  • sodelujejo na lit. natečajih, TVU.

UČENJE UČENJA

ISKANJE POMOČI (ISP)

1 ura/teden, celo leto

Dejavnost Iščem pomoč je namenjena učencem z učnimi težavami in specifičnimi primanjkljaji na določenih področjih, kjer učenci pridobijo več specifičnega treninga in več učiteljeve pozornosti (npr. specifični trening za odpravljanje izrazitih primanjkljajev na področju branja – disleksije in računanja – diskalkulije).
Po potrebi se v organizaciji nadaljnje pomoči otroku opravijo dodatni diagnostični postopki (pri bolj zapletenih težavah se v obravnavo vključujejo tudi specializirane zunanje strokovne ustanove) na pobudo bodisi šole bodisi staršev.

SAMOSTOJNO UČENJE (SU)

1 ura/teden, celo leto

Učenci samostojno opravljajo domačo nalogo. Po potrebi pri tem poiščejo pomoč sošolca, učenca višjega razreda ali učiteljice. Se učijo, utrjujejo, poglabljajo učno snov z branjem učbenikov, zapiskov v zvezku ali  z reševanjem nalog v delovnih zvezkih. Izdelujejo izdelke, plakate, seminarske naloge in podobno.

SOS (SOS)

1 ura/teden, celo leto

Pri dejavnosti SOS je učencem, ki se iz različni razlogov srečujejo z neuspehi pri doseganju minimalnih standardov, zagotovljeno optimalno učno okolje. Učenci odpravljajo vrzeli v znanju, utrjujejo že pridobljeno znanje in razvijajo učne ter delovne navade. Dejavnost SOS je namenjena tudi učencem, ki so daljše obdobje opravičeno odsotni od pouka.

SOS TJA4,5 (SOS-TJA4,5)

1 ura/teden, celo leto

Pri dejavnosti SOS TJA4,5 je učencem, ki se iz različni razlogov srečujejo z neuspehi pri doseganju minimalnih standardov, zagotovljeno optimalno učno okolje. Učenci odpravljajo vrzeli v znanju, utrjujejo že pridobljeno znanje in razvijajo učne ter delovne navade. Dejavnost SOS TJA4,5 je namenjena tudi učencem, ki so daljše obdobje opravičeno odsotni od pouka.

VEČ (VEČ)

1 ura/teden, celo leto

Pri dejavnosti VEČ učenci, ki zmorejo in želijo več, uresničujejo individualno naravnane cilje, ki presegajo posamezne ravni zahtevnosti pri posameznih predmetih. V okviru dejavnosti se pripravljajo na različna tekmovanja.

BOBERČEK BOM (BOB-RS)

1 ura/teden, sep.-okt.

Z učenci se bomo pripravljali na tekmovanje iz računalniškega mišljenja Boberček, ki poteka v sredini novembra. Reševali bomo naloge s preteklih tekmovanj ter pridobivali znanje iz računalniškega mišljenja.

RAČUNALNIŠKO MIŠLJENJE (RAM)

1 ura/teden, celo leto

Učenci se bodo vsako uro poglobili v svet računalništva. Pogledali kako je računalnik sestavljen, kako deluje, spoznavali splet ter kako tam poiščemo tudi kaj koristnega za šolo, predvsem pa bomo to delali varno. Kot v realnem življenju je tudi na spletu pomemben bonton. Dotaknili se bomo tudi osnov računalniškega mišljenja in programiranja, kjer bomo reševali probleme, izdelovali animacije, interaktivne zgodbe ali igrice v okoljih kot so Code.org, Pišek, Scratch, CodeMonkey, Run Marco in podobni.

SVET IGRE (SIG)

1 ura/teden, celo leto

Učenci raziskujejo raznoliki svet iger-od tradicionalnih ljudskih in družabnih iger do sodobnih, ustvarjalnih in celo samostojno izmišljenih. Pogovarjali se bomo o tem, kaj igra sploh je, zakaj je pomembna in kako se kaže v različnih kulturah in časovnih obdobjih. Preizkusili se bomo v različnih vrstah iger-gibalnih, miselnih, besednih in socialnih igrah, ki spodbujajo sodelovanje, domišljijo in medsebojno povezanost.

VESELA ŠOLA (VEŠ-N)

10 ur letno, dec.-feb.

Dejavnost je namenjena širjenju splošnega znanja s pomočjo veselošolskih tem iz revije PIL. Spoznavali boste različna in predvsem zanimiva področja človekovega delovanja ter svet narave in družbe širom sveta pa tudi preko meja našega planeta. Pridobljeno znanje boste lahko izkazali tudi na tekmovanju iz Vesele šole. Za lažjo odločitev navajam nekaj vsebin lanskega šolskega leta: Svet ptic, Doba zmajev, Vulkani, Potresi, Korale, Luna, Letala-gospodarji neba …

Učenci se bodo lahko udeležili šolskega tekmovanja, če bodo uspešni tudi državnega.

ZABAVNA NEMŠČINA (NEM4)

1 ura/teden, celo leto

Cilj je učenca usposobiti za osnovno komuniciranje in mu približati kulturo in običaje v nemško govorečih deželah.

Učenje poteka s sproščenimi in z zabavnimi pristopi:

  • spoznavanje nemške družbe in kulture ob dejavnostih, kot so kuhanje ob nemških receptih, ustvarjanje ob praznikih in običajih (božič, novo leto, velika noč, rojstni dnevi),
  • igra vlog in uporabljanje nemškega jezika v vsakdanjih situacijah, kot so naročanje hrane v restavraciji, nakupovanje,
  • poslušanje in učenje nemških pesmi, ki je odličen način za izboljšanje poslušanja in razumevanja jezika,
  • ogled nemških risank, filma za izboljšanje razumevanja in izgovorjave,
  • igranje in ustvarjanje družabnih iger v nemščini,
  • interaktivne vaje in igre na spletu,

teme glede na interese učencev.

Orodna vrstica za dostopnost