OSNOVNE INFORMACIJE O IZBIRNIH PREDMETIH

DRAGI UČENCI!

Pred vami, učenci, je zanimiva in zelo pomembna naloga: iz široke ponudbe obveznih in neobveznih izbirnih predmetov morate v skladu s svojimi željami in interesi izbrati tiste, ki jih boste obiskovali v prihodnjem šolskem letu.

Kaj morate glede OBVEZNIH IZBIRNIH predmetov vedeti?

  • Vsak učenec 7., 8. ali 9. razreda mora izbrati vsaj 2 uri obveznih izbirnih predmetov na teden, lahko pa tudi tri ure, vendar morajo s tem soglašati starši. Če si vedoželjen ali radoveden, priporočamo, da izbereš tri ure izbirnih predmetov.
  • Za vsak predmet je predvidena ena ura tedensko, razen pri tujem jeziku, kjer sta dve.
  • Učenec ne sme istega obveznega izbirnega predmeta izbrati večkrat, razen če gre za nadaljevalne izbirne predmete (npr. Logika I, II, III, Likovno snovanje I, II, III, …).
  • Učenec lahko izbere le en predmet s področja športa na šolsko leto.
  • Izbira poteka preko eAsistenta. Več o tem si lahko preberete na zavihku Postopek izbire.

Izjeme: Učenec, ki obiskuje glasbeno šolo z javno veljavnim programom, je lahko oproščen obiskovanja obveznih izbirnih predmetov v celoti ali eno uro tedensko. V primeru uveljavljanja obiskovanja glasbene šole namesto obiskovanja izbirnih predmetov starši podpišejo in predložijo VLOGO ZA OPROSTITEV OBISKOVANJA IZBIRNIH PREDMETOV. O oprostitvi sodelovanja pri izbirnih predmetih odloča ravnatelj za posamezno šolsko leto.

V kolikor boste imeli kakršno koli vprašanje v zvezi z izbirnimi predmeti, se obrnite na razrednika. Potrudili se bomo, da vam bomo odgovorili na vsa vprašanja.

7. razred

8. razred

9. razred

Izbrani šport – košarka Izbrani šport – košarka Izbrani šport – košarka
Gledališki klub Gledališki klub Gledališki klub
Likovno snovanje I Likovno snovanje II Likovno snovanje III
Ansambelska igra Ansambelska igra Ansambelska igra
Nemščina Nemščina Nemščina
Organizmi v naravi in umetnem okolju Organizmi v naravi in umetnem okolju Organizmi v naravi in umetnem okolju
Računalništvo: Urejanje besedil Računalništvo: Multimedija Računalništvo: Računalniška omrežja
Šport za zdravje Šport za zdravje Šport za zdravje
Obdelava gradiv – les Poskusi v kemiji Poskusi v kemiji
Glasbeni projekt Glasbeni projekt Glasbeni projekt
Sodobna priprava hrane Sodobna priprava hrane Dedovanje
Verstva in etika: Religija in verstva I Verstva in etika: Religija in verstva II Verstva in etika: Religija in verstva III
Kaj je film? Retorika
Načini prehranjevanja

Kako IZBRATI obvezne izbirne predmete?

Vsi učenci, katerih starši imajo dostop do eAsistenta, tudi tisti z brezplačnim dostopom, boste lahko izbirne predmete izbrali (obvezne izbirne predmete razvrstili) preko eAsistenta za starše. Natančna navodila so pripravljena ob prijavi v aplikacijo eAsistent, zavihek IZBIRNI POSTOPEK (zavihek bo viden šele z dnem omogočene izbire, 18. 4. 2025).

Učenci, katerih starši nimajo dostopa do eAsistenta, se obrnite na razrednike, ki vam bodo natisnili prijavnico z navodili.

Kdaj bo omogočena izbira?

IZBOR IZBIRNIH PREDMETOV BO POTEKAL OD 18. 4. 2025 DALJE.

POSTOPEK IZBIRE BO POTEKAL DO 24. 4. 2025.

Izbrani šport – košarka

Pri predmetu športna vzgoja spoznajo učenci različne športne panoge, med drugim tudi košarko. Ker pa je število ur namenjeno športni vzgoji premajhno, da bi se lahko natančneje posvetili eni športni panogi in dvignili znanje igre na višji nivo, ponuja šola izbirni predmet »IZBRANI ŠPORT«.

Pri predmetu izbrani šport bo šola izmenično vsaki dve leti ponujala košarko in odbojko. Letos je na vrsti zopet košarka. Seveda je ta predmet enoletni in se lahko učenec k njemu prijavi le enkrat

KAJ BOMO DELALI:

  • izboljšali že znane tehnične in taktične elemente košarkarske igre
  • spoznali marsikaj, za kar med urami športne vzgoje zmanjka časa
  • izboljšali samo igro in motorične sposobnosti
  • spoznali bomo tudi sodniške znake in tehniko sojenja
  • spoznali pravila priprave na tekmo
  • organizirali tekmovanja, turnirje idr.

Primož Jelšnik, prof.

Na vrh.

Gledališki klub

Namenjen je učencem od 7. do 9. razreda.

Pri izbirnem predmetu se učimo improvizacij iz vsakdanjega življenja. Razčlenjujemo dramske predloge, spoznamo sodelavce v gledališču in njihove naloge. Naučimo se interpretirati poezijo kot živo besedo. Uprizarjamo dramsko predlogo, ki je primerna vaši starosti. Spoznamo glavne in stranske motive, dramatski trikotnik, glavne in stranske like v dramski predlogi. Uporabimo telo kot izrazno sredstvo glasu, giba in prostora. Vključujemo gib in zvok, glasbene in plesne izrazne kompozicije in se seznanimo s pantomimo.

Velik poudarek je na JAVNEM NASTOPANJU.

Mentorica: Petra Lončar, prof.

Na vrh.

Likovno snovanje I., II. in III.

Predmet Likovno snovanje, lahko izberejo učenci v 7., 8. ali 9. razredu.

V sklopu predmeta bomo spoznavali različna likovna področja. Ob ustvarjalnem delo bomo urili svoje motorične sposobnosti, prostorske predstave in krepili kreativnost ob izdelavi  lastnih likovnih idej.

Poudarek bomo namenili:

  • spoznavanju umetnostne zgodovine kot sodobne umetnosti
  • kombiniranju različnih likovnih materialov in tehnik
  • povezovanje različnih vrst umetnosti
  • spoznavanju sodobnih likovnih pristopov in souporabi tehnologije v umetnosti
  • razvijanju čuta za prostor in estetiko
  • spoznavanju umetniških poklicev
  • pogovoru o umetnosti s poudarku na kreativnem razmišljanju

Predmet je namenjen vsem – pridi in raziskuj pestrost in unikatnost, ki nam jo ponuja svet likovne umetnosti.

Na vrh.

Ansambelska igra

Predmet ANSAMBELSKA IGRA je namenjen učencem 7. 8. in 9. r, ki se želijo naučiti igranja na ukulele, bum palice, Orffova glasbila in uporabiti tudi svoja glasbila. Pripravljali bomo priredbe popularnih pesmi po vaši izbiri.

Udeleženci predmeta ne potrebujejo večjega glasbenega predznanja. Povabljeni pa so tudi učenci, ki bodo s pridobljenim znanjem iz glasbene šole s svojim glasbilom poustvarjali samostojne instrumentalne skladbe in spremljave. Predmet se izvaja po eno uro na teden.

Katja Gruber, prof.

Na vrh.

Nemščina

kot obvezni izbirni predmet v 7., 8. in 9. razredu:

  • 7. razred – Nemščina I (NI1)
  • 8. razred – Nemščina I (NI1) in Nemščina II (NI2) za tiste, ki so že obiskovali NI1
  • 9. razred: Nemščina I (NI1)

2 uri / teden (70 ur)

ZAKAJ IZBRATI NEMŠČINO?

  • ker bom znal-a še en tuji jezik, kar je dandanes zelo pomembno, saj omogoča lažjo zaposlitev,
  • ker bom imel-a ustrezno predznanje in bom v srednji šoli lahko nadaljeval-a z učenjem nemščine kot nadaljevalnega drugega tujega jezika,
  • ker veliko nemških besed že uporabljaš, pa to sploh ne veš: cajt, fuzbal, bormašina, šraufenciger, šuhi…

Pri obveznem izbirnem predmetu Nemščina se bodo učenci usposobili za osnovno komuniciranje v nemščini, lažje navezovanje stikov in ravnanje v določenih situacijah ter pridobili vedenje o nemških deželah, njihovih prebivalcih in kulturi. Spoznali bodo osnove nemškega jezika in pri tem razvijali vse štiri jezikovne spretnosti: bralno, slušno, govorno in pisno.

Kako bo potekal pouk?

Obravnavali bomo teme iz vsakdanjega življenja na zelo preprost in igriv način: naučili se bomo pozdraviti, opisati sebe in svojo družino, svojo hišo, opisovali bomo živali, govorili o šoli, televiziji in spoznavali dežele nemškega govornega področja. Pouk bo potekal tudi skozi igro vlog, pesmi, igre… Pouk se prilagaja predznanju učencev- začetnikom in tistim, ki so se nemščino že učili.

Na vrh.

Organizmi v naravi in umetnem okolju

Je enoletni izbirni predmet z obsegom 35 ur. Namenjen je učencem 7., 8. in 9. razreda.

GLAVNI CILJI PREDMETA:

  • spoznati značilne predstavnike živih bitij v naravnih ekosistemih bližnje okolice,
  • spoznati osnove gojenja organizmov v terariju, akvariju, insektariju…
  • spoznati potrebe živali in rastlin za njihovo preživetje,
  • doseči čim višjo raven odgovornosti do gojenih živali in rastlin,
  • razvijati pozitiven odnos do živega sveta.

Posebno pozornost bomo posvetili etičnim vidikom gojitve živali in rastlin.

Spoznali bomo, da živo bitje ni igrača, ki jo zavržeš, ko se je naveličaš. Živemu bitju moraš vse njegovo življenje posvečati pozornost in odgovorno skrbeti zanj.

Pri gojitvah bomo vključili tudi živali in rastline, ki jih učenci že imajo doma.

Učenci, ki imajo radi naravo, lepo vabljeni k izbirnemu predmetu Organizmi v naravi in umetnem okolju.

Učiteljica: Angelca Letojne

Na vrh.

Urejanje besedil

Pri izbirnem predmetu Urejanje besedil učenci pridobijo osnovna znanja, ki so potrebna za razumevanje in temeljno uporabo računalnika. Pridobijo si tista temeljna znanja računalniške pismenosti, ki so potrebna pri nadaljnjem izobraževanju in v vsakdanjem življenju. Predmet lahko izbirajo učenci v 7. razredu.

Pri predmetu učenke in učenci:

  • spoznajo osnovne pojme računalništva in njegovo delovanje
  • pridobijo temeljna znanja iskanja informacij na spletu
  • spoznajo pravila obnašanja na spletu
  • razvijajo odnos do intelektualne lastnine (avtorske pravice)
  • razvijajo sposobnosti za učinkovito in estetsko oblikovanje informacij – od oblikovanja slik do urejanja preglednic
  • pridobivajo znanje potrebno za učinkovito pripravo seminarskih nalog
  • pridobivajo sposobnosti samostojnega reševanja problemov
  • bogatijo svoj jezikovni zaklad in skrbijo za pravilno slovensko izražanje

Učiteljica: Jožica H. Stenšak

Na vrh.

Multimedija

Predmet lahko učenci in učenke izbirajo v 8. razredu, tudi če niso obiskovali predmeta Urejanje besedil.

Učenci pri predmetu izvajajo več različnih vaj s področja multimedije. Tako spoznajo delo z različnimi napravami in programi, ki so pri takšnem delu potrebni.

Učenke in učenci:

  • spoznajo osnovne pojme računalništva in njegovo delovanje
  • spoznajo pravila obnašanja na spletu
  • spoznajo lastnosti računalniške slike in digitalizacije zvoka
  • razvijajo sposobnosti za učinkovito in estetsko oblikovanje informacij
  • obdelujejo slike in izdelajo animacijo (animiran GIF)
  • obdelujejo zvok in izdelajo posnetek, ki se uporabi kot šolski zvonec
  • izdelajo predstavitev
  • posnamejo in obdelajo video

Učiteljica: Jožica H. Stenšak

Na vrh.

Računalniška omrežja

Predmet računalniška omrežja lahko učenci in učenke izbirajo v 9. razredu, tudi če niso obiskovali predmeta Urejanje besedil ali Multimedija.

Učenke in učenci pri predmetu:

  • spoznajo osnovne pojme računalništva in njegovo delovanje
  • spoznajo pravila obnašanja na spletu
  • spoznajo vrste računalniških omrežij in omrežne naprave
  • spoznajo storitve interneta in uporabljene protokole
  • spoznajo jezik HTML in CSS
  • izdelajo spletno stran v tekstovnem urejevalniku (Notepad++) in svoje spletišče z WordPress-om
  • spoznavajo pasti uporabe spleta in pametnih naprav

Učiteljica: Jožica H. Stenšak

Na vrh.

Retorika

Število ur: 32

Kaj je retorika?
Je veščina učinkovitega govorjenja.

Komu je namenjena?

  • Učencem od 7. do 9. razreda.

Cilji:

  • Znam argumentirati.
  • Znajdem se pri govornem nastopu, intervjuju, debati.
  • Znam nastopiti pred publiko in mikrofonom.

Vsebina:

  • Govor in dihanje
  • Mnenja – kaj z njimi?
  • Skladnost besedne in nebesedne komunikacije
  • Glas in jezik
  • Debata
  • Nelagodje pred nastopom – kako ga obvladati?
  • Trening uspešne komunikacije

Kaj bomo delali pri retoriki?

  • S pomočjo igre vlog, debato, delom v dvojicah in skupinah in z govornimi nastopi bomo spoznavali načine, kako povedati, kar hočemo ali moramo ali želimo.
  • Razpravljali bomo o napakah, ki se pri govoru pojavljajo, in iskali načine, da se jim izognemo.

Dobrodošli!

Ksenija Fänrich Vuga, prof.

Na vrh.

Šport za zdravje

V zadnji triadi imajo učenci le dve uri športa. Ker je v tem času gibanje, rekreacija ali šport za normalni razvoj mladostnikov nujno potreben in imajo mladi po tem velike potrebe, jim ponujamo izbirni predmet šport za zdravje.

Pri predmetu šport za zdravje bo poudarek na:

  • vplivu športa na telo in njegov zdrav razvoj
  • vplivu športa na počutje, samopodobo, samozavest
  • šport kot vrednota v sodobnem načinu življenja
  • pripravi na športno aktivno življenje po končanem šolanju
  • spoznavanju meja, kjer pomeni šport še zdrav način življenja
  • zdravemu odnosu do športa in ostalih soudeležencev v športu
  • fair play-u

Dejavnosti: kolesarjenje, pohodništvo, lokostrelstvo, nogomet, košarka, odbojka, namizni tenis, tenis, športno plezanje, badminton, aktivnosti na snegu in še kaj.

Primož Jelšnik, prof.

Na vrh.

Obdelava gradiv – les

Obdelava lesa je naravoslovni izbirni predmet. V enem šolskem letu je 35 ur; torej ena ura tedensko.

Pri tem predmetu izdelujemo predmete predvsem iz lesa, ki ga kombiniramo z drugimi gradivi ( papir, slama, tanka žica, usnje..).

Spoznali bomo lastnosti različnih vrst lesa, načrtovali predmete iz lesnih in drugih gradiv, izdelali in uporabljali bomo tehniško in tehnološko dokumentacijo, spoznali bomo osnovna orodja in stroje za obdelavo lesa, pri delu jih bomo tudi uporabili. Izdelali bomo različne uporabne predmete ob tem spoznali nevarnosti pri delu, izbrali varnostna sredstva in upoštevali ukrepe za varno delo. Spoznali bomo poklice v industriji in obrti, ob vsem skupaj pa bomo odkrivali in razvijali svoje sposobnosti in talent.

 

Na vrh.

Glasbeni projekt

Število ur tedensko: 1

Letno število ur: 35 (1 leto)

Razred: Izberejo ga lahko učenci 7., 8., 9. razreda

Pri izbirnem predmetu GLASBENI PROJEKT učenci uresničujejo svoje glasbene želje in interese. Namenjen je vsem, ki radi nastopajo s petjem, igro in plesom.

CILJI IN VSEBINE:  Pripravili bomo glasbeno zgodbo, pravljico ali celo muzikal, ki jo bomo izvedli za učence in starše naše šole ter se z njo predstavili tudi širši javnosti. Uživali bomo ob ustvarjanju glasbe, ritma, zvoka, petja, plesa.  Učenci z znanjem igranja na glasbila bodo lahko sodelovali pri ustvarjanju spremljave za izbrano predstavo, lahko pa bodo sodelovali tudi kot pevci ali igralci. Glasbeni projekt vključuje tako elemente ansambelske igre kot ustvarjalno povezovanje različnih vsebin, ki tvorijo enovito glasbeno – umetniško delo.

NAČIN PRIDOBIVANJA OCENE: Ocenjevali bomo aktivnost in napredek posameznika pri glasbenih dejavnostih, njegovo ustvarjalnost in aktivno raziskovanje glasbenega dela.

Mentorica: Katja Gruber, prof.

Na vrh.

Sodobna priprava hrane

Število ur: 35

Razred: 7. in 8.

Izvajalec: Irma Mavrič Gavez, mag. prof. bio. in gos.

Želiš poglobiti znanja iz zdravega prehranjevanja, priprave zdravih in okusnih obrokov, prehranskih navad in pripravi kuharskega recepta?

Pri predmetu Sodobna priprava hrane boš lahko poglobil/-a znanja o prehranjevanju in tako sam/-a odločal/-a o svoji prehrani v smislu zagotavljanja zdravja. Utrdili bomo znanje o tem, kako pravilno razporejati vnos hranilnih snovi, spoznali posledice nepravilnega prehranjevanja, ocenjevali lastnosti živil, urili različne tehnološke postopke priprave jedi ter na koncu tudi pripravljali zdrave obroke.  Vabljeni vsi, ki bi radi nadgradili znanja s področja prehrane.

OPREDELITEV PREDMETA

Pri izbirnem predmetu Sodobna priprava hrane učence poučujemo o prehrani z vidika zagotavljanja in varovanja zdravja. Učijo se o pomembnosti varne, varovalne in zdrave prehrane ter o različnih načinih priprave hrane.

Učenci bodo osvojili pojem zdravo, ga znali uporabljati in izbirati živila, ki so potrebna za pripravo takšne hrane. Med jedmi, ki jih imajo radi, bodo izbirali zdrava živila ter neustrezna živila nadomeščali z bolj zdravimi in kvalitetnimi izbirami. Seznanili se bodo z energetskimi vrednostmi ter hranilnimi snovmi, ki se nahajajo v živilih in jih znali preračunavati glede na težo živil.

 

OCENJEVANJE

Učenci dobijo v šolskem letu dve oceni, prvo za samostojen govorni nastop na določeno temo, ki jo lahko med ponujenimi izberejo sami in nato še oceno praktičnega dela pouka.

Na vrh.

Verstva in etika

PODROČJE: Družboslovno-humanistični sklop

TRAJANJE: 35 ur (1 šolsko leto)

RAZRED: Izberejo ga lahko učenci 7., 8., 9. razreda

CILJI:

  • pridobivanje objektivnega znanja in splošne razgledanosti,
  • soočanje z vprašanjem smisla, s spoznavanjem različnih religioznih in nereligioznih pojmovanj sveta in življenja,
  • spoznavanje in odkrivanje moralnih vrednot,
  • vloga verstev pri oblikovanju različnih civilizacij,
  • usposabljanje za kritičnost do negativnih pojavov v zvezi z religijo in religijami (nestrpnost, …).

7. RAZRED – Religija in verstva I

  • obravnava SVET v njegovi raznolikosti, v katerem živimo (verstva sveta – svetovi verstev),
  • krščanstvo, judovstvo, islam, budizem.

OBVEZNO-IZBIRNE TEME (vzori in vzorniki; enkratnost in različnost; azijska verstva (daoizem, jin-jang, konfucianizem, hinduizem, …); tradicionalne religije (verstva starih Slovanov, ameriški Indijanci/afriška verstva, …), nova religiozna gibanja (New Age, sekte, …); reševanje nasprotij; človek in narava (verstva kot možen zaveznik ekoloških gibanja).

8. RAZRED – Religija in verstva II

  • obravnava temo LJUDJEIN VERSTVA,
  • religijsko kulturo, religije, življenjska vodila religij, svoboda, vest, odgovornost.

OBVEZNO-IZBIRNE TEME ( družina v različnih verstvih; prijateljstvo, ljubezen in spolnost; delo in/kot poklic (poklic, talent, poklicanost, poslanstvo); magija, okultizem, religija (odnos mednjimi,razlike med magijskim in znanstvenim mišljenjem, astrologija,…); egocentričnost in solidarnost v stiskah; sanje, želje, cilji in razočaranja (odkrivanje različnih življenjskih dimenzij, ki presegajo življenje vsakdana).

9. RAZRED – Religija in verstva III

  • obravnava temo OSEBA in njeno odgovorno dejavnost v svetu,
  • osredotočen na obravnavanje krščanstva, krščanstvo in zahodna civilizacija, religije in vprašanje smisla življenja.

OBVEZNO- IZBIRNE TEME (rast krščanstva in njegove delitve;razsvetljenstvo; krščanska inspiracija v delovanju pomembnih osebnosti slovenske zgodovine), IZBIRNE/DODATNE TEME (verska(ne)strpnost i n verske vojne; znanost in vera; ateizem in humanizem).

Na vrh.

»Mislim, da so razlike med religijami koristne.
Dejstvo je, da se človeška bitja med seboj razlikujejo, in zato menim,
da ena religija, en sistem, kratko malo ne bi mogel zadovoljiti vseh
teh človeških razlik.«

(DALAJ LAMA)

Kaj je film?

Predmet Kaj je film? je namenjen učencem 7. razreda.

Film je eno najbolj razširjenih področij umetnosti in je  za mlade pomemben, ker odpira svet in nove dimenzije. Predmet bo sestavljen iz treh delov:

  1. OGLEDI FILMOV, s celovito izkušnjo ogleda filma – od ogleda do razprave in interpretacije
  2. FILMSKA USTVARJALNOST- spoznavanje temeljne vrste in oblike filma, zvrsti filmskih žanrov, najvidnejša dela, avtorske pravice in seznanjanje v postopkih ter tehnikah animiranih filmov
  3. USTVARJANJE: ANIMIRANI FILM – stvaritev kratkega animiranega filma ob spoznavanju vlog režiserja in animatorja

Pridi in odkrivaj svet filmske umetnosti.

Na vrh.

Poskusi v kemiji

Je enoletni izbirni predmet z obsegom 35 ur, (32 ur). 

Namenjen je učencem  8. in 9. razreda.

Učenci bodo:

  • V skupinah ali dvojicah izvajali poskuse po navodilih, risali skice pripomočkov, beležili rezultate in opažanja ter jih predstavili.
  • Uporabljali zaščitna sredstva in upoštevali načela varnega dela in reda v laboratoriju.
  • Samostojno uporabljali laboratorijsko steklovino oz. pribor za izvajanje poskusov.
  • Spoznavali različne snovi ter škodljive učinke kemikalij.
  • Upoštevali načine pravilnega odstranjevanja kemikalij itd.

Ocenjeni bodo iz praktičnega dela – izvajanja poskusov in upoštevanja vseh pravil dela v laboratoriju.

Vse, ki radi eksperimentirate, vabim v izbirni predmet Poskusi v kemiji.

Učiteljica: Angelca Letojne, prof.

Na vrh.

Dedovanje

Število ur: 32

Razred: 9.

Izvajalka: Irma Mavrič Gavez, mag. prof. bio. in gos

Te zanima, zakaj si podoben svojim staršem? Želiš izvedeti več o genih, dednih boleznih in kako nastanejo dvojčki? Bi rad razumel, kaj pomeni »genotip« in kako znanstveniki uporabljajo genetiko v vsakdanjem življenju?

Pri izbirnem predmetu Dedovanje bomo raziskovali zakonitosti dedovanja. Poglobljeno bomo spoznali celico, gene, DNK molekulo, mutacije, križanja ter vpliv dednosti in okolja na naš videz in lastnosti. Spoznali bomo, kaj se skriva za pojmi, kot so aleli, kromosomi, genotip in fenotip, ter si ogledali, kako nastajajo različne lastnosti pri potomcih. Obdelali bomo tudi dedne bolezni in posebnosti, kot so enojajčni in dvojajčni dvojčki, spolno vezane lastnosti in kariograme.

Ugotovili bomo, kako pomembna je genetika za prihodnost – pri razvoju novih sort in pasem, genskem inženiringu, kloniranju in zdravljenju bolezni.

Če te zanimajo skrivnosti genetike, vpliv genov na življenje in možnosti prihodnosti, te vabim, da izbereš ta predmet.

OPREDELITEV PREDMETA

Pri predmetu učenci spoznajo zakonitosti dedovanja, vlogo celice, jedra, kromosomov, genov in DNK. Spoznajo, kako se lastnosti prenašajo iz generacije v generacijo ter kakšen je pomen dednosti pri človeku. Učenci razvijejo sposobnost razumevanja osnov molekularne genetike in kritično presojajo vpliv človekovih posegov v genski material.

OCENJEVANJE

Učenci dobijo v šolskem letu dve oceni in sicer prvo iz govornega nastopa ali projektnega dela, drugo pa iz praktičnega dela ali izdelka.

Na vrh.

Načini prehranjevanja

Število ur: 32

Razred: 9.

Izvajalka: Irma Mavrič Gavez, mag. prof. bio. in gos.

Te zanima priprava različnih jedi in raznolikost načinov prehranjevanja, ki jih poznamo? Te zanima kakšni so načini prehranjevanja v različnih starostnih skupinah in ob posebnih razmerah?

Če so zgornja vprašanja vzbudila tvoje zanimanje potem te vabim, da se nam pridružiš prihodnje šolsko leto pri obveznem izbirnem predmetu Načini prehranjevanja. Spoznavali bomo prehranjenost, tradicionalne in drugačne načine prehranjevanja, preverili bomo kakšna je prehrana v različnih starostnih obdobjih ter v raznolikih posebnih razmerah. Preizkusili pa se bomo tudi v pripravi nekaterih jedi s celega sveta in v pripravi nekaterih tradicionalnih jedi.

Vabljeni vsi, ki bi radi nadgradili znanja s področja prehrane.

OPREDELITEV PREDMETA

Pri izbirnem predmetu Načini prehranjevanja učence poučujemo o prehrani z vidika zagotavljanja in varovanja zdravja. Učijo se o pomembnosti zdrave prehrane, obravnavajo načine prehranjevanja in prehrano v različnih starostnih obdobjih življenja in v posebnih razmerah.

OCENJEVANJE

Učenci dobijo v šolskem letu dve oceni, prvo za samostojen govorni nastop na določeno temo, ki jo lahko med ponujenimi izberejo sami in nato še oceno praktičnega dela pouka.

Na vrh.

Orodna vrstica za dostopnost