RaP dejavnosti za bodoči 6. razred
GIBANJE IN ZDRAVJE ZA DOBRO TELESNO IN DUŠEVNO POČUTJE
BREZ PANIKE (BP)
1 ura/teden, celo leto
Učenci bodo skozi simulacije in praktične primere usvajali osnove prve pomoči. Naučili se bodo, kako ukrepati v primeru nesreče, nezgode ali poškodb, ter kako pomagati sočloveku. Z uporabo osnovnih pripomočkov bodo vadili različne postopke ter pridobivali samozavest pri delovanju v sili. Dejavnost bo poudarjala odgovorno ravnanje, hitro odločanje ter sodelovanje v skupini.
ČAROBNI SVET ZELIŠČ (ČAR)
1 ura/teden, celo leto
V tej dejavnosti bodo učenci spoznavali zdravilne rastline, njihovo uporabo v vsakdanjem življenju ter pomen naravnih virov. Ustvarjali bodo herbarije, pripravljali naravne čaje, mazila in mila. Del programa vključuje terenske oglede in sprehode, kjer bodo učenci rastline prepoznavali v naravi. Cilj je razvijati spoštovanje do narave, zdravja ter okolju prijaznega ravnanja.
IGRE Z ŽOGO (IZŽ)
2 uri/teden, celo leto
Pri teh urah se bodo učenci seznanili z različnimi igrami z žogo ter namiznim tenisom. Tema ne bodo le športne igre kot so nogomet, košarka, odbojka, rokomet, ampak tudi vse ostale igre vezane na žogo (elementarne, štafetne, igre s prirejenimi pravili…).
MLADI ČEBELARJI (MČE)
1 ura/teden, celo leto
Si radoveden? Te zanima narava, živali in trajnostni način življenja? Pridruži se dejavnosti, ki te bo popeljala v čudoviti svet čebel, kjer boš spoznal čebele, njihovo življenje v panju, čebelnjaku in njihov pomen za življenje na našem planetu. Preizkusil se boš v vlogi čebelarja in sodeloval pri osnovnih opravilih v čebelnjaku ter pri točenju in skladiščenju medu. V zimskem času si boš izdelal voščene izdelke in panjsko končnico, v spomladanskem pa prepoznaval medovite rastline ter kakšno tudi posadil. Na naših srečanjih zagotovo ne bo manjkalo sladkanja z medom.
Delo v čebelnjaku bo potekalo tudi popoldan po dogovoru.
Naj medi!
NOGOMETNA LIGA (NL)
1 ura/teden, celo leto
Dejavnost je namenjena tako fantom kot deklicam. Izvajalo se bo v dveh skupinah. V prvi skupini so učenci 7., 8. in 9. razredov, v drugi skupini pa učenci 4., 5. in 6. razredov. Nogometna liga je enkrat tedensko, vsakič se odigra turnir naključno izžrebanih ekip. Poleg tega, da se utrjuje znanje nogometne igre in krepi zdrava tekmovalnost, bo poudarek tudi na fair play-u in na pravem odzivu učencev na zmage in poraze.
OKUSI SVETA (OKS)
2 uri/teden, celo leto
Učenci bodo spoznavali kulinarične značilnosti različnih držav in kultur. Skozi pripravo tradicionalnih jedi bodo razumeli raznolikost prehranjevalnih navad ter se naučili spoštovati prehransko kulturo drugih. Vsak mesec bo posvečen določeni regiji (npr. Azija, Afrika, Evropa), v okviru katere bodo učenci kuhali, raziskovali običaje ter spoznavali sestavine značilne za to območje. Aktivnosti bodo povezane s prazniki, glasbo in oblačili.
PLANINSTVO (PLA)
1 ura/teden, celo leto
Planinstvo je namenjeno učencem od 6. do 9. razreda. Izvajalo se bo po sklopih izven urnika, večinoma ob sobotah. Izvajale se bodo tri dejavnosti: tekmovanja iz planinske orientacije in priprave na ta tekmovanja, planinski izleti in plezanje na plezalni steni.
PRIPRAVA NA ŠPORTNA TEKMOVANJA (PŠT)
1 ura/teden, celo leto
Priprava na športna tekmovanja so namenjena učencem, ki si želijo še več športa in si želijo zastopati šolo na šolskih športnih tekmovanjih. Izvajala se bo vadba v naslednjih športnih panogah: odbojka, nogomet, košarka, namizni tenis in atletika.
RAZISKUJEMO SNOVI (RAS)
2 uri/teden, celo leto
Učenci raziskujejo fizikalne in kemijske lastnosti snovi, ki jih spoznavajo pri pouku NAR oz. KEM. V skupinah izvajajo preproste poskuse z nenevarnimi snovmi. Spoznavajo varno delo v laboratoriju. Urijo spretnosti pri rokovanju z laboratorijskimi pripomočki. Učijo se uporabljati periodni sistem. Iščejo informacije o lastnostih snovi, zgradbi snovi ter njihovi uporabi na spletu. Se urijo v ravnanju z nevarnimi snovmi in uporabljajo predpisana zaščitna sredstva.
ZELENI JUNAKI (ZEJ)
1 ura/teden, celo leto
Program spodbuja okoljsko ozaveščenost in aktivno udejstvovanje učencev pri varovanju narave. Učenci bodo skozi projekte, raziskovalno delo in ustvarjalne delavnice spoznavali probleme onesnaževanja, pomen recikliranja, varčevanja z viri ter pomembnost trajnostnega ravnanja. Poudarek bo na konkretnih rešitvah, ki jih lahko posameznik uvede v vsakdanje življenje.
KULTURA DRŽAVLJANSKA VZGOJA
IGRAJMO SE GLEDALIŠČE (IGG-N)
1 ura/teden, celo leto
Učenci ustvarjajo, poustvarjajo in izvajajo kulturno–umetniška dela na področju gledališke umetnosti in se na ta način sproščajo prek umetnosti. Hkrati razvijajo aktiven odnos do kulture in umetnosti ter prek javne uprizoritve krepijo pozitivno samopodobo.
Skozi igro se bomo srečevali z lutkami, dramsko uprizoritvijo, glasbeno dejavnostjo ter plesom.
Uprizorili bomo skeče ali krajšo gledališko igro.
I-ZBORČEK, STAREJŠI (IZB-S)
1 ura/teden, celo leto
To je pevska delavnica za vse tiste, ki imate za petje opazen talent in si želite svoj glas še bolj razviti. Istočasno pa se v tej skupini naučimo tudi večglasne skupne pesmi ter tu in tam tudi nastopamo.
LIKOVNI KLUB (LIK)
1 ura/teden, celo leto
Učenci raziskujejo aktualne trende iz sveta likovne umetnosti in se preizkusijo v različnih tehnikah in materialih. Možnost imajo sodelovati na mednarodnih likovnih natečajih in soustvarjajo idejo o scenski postavitvi na tradicionalnem dobrodelnem koncertu in zimskemu bazarju.
MALO CIRILICE (CIR)
1 ura/teden, celo leto
Učenci:
- krepijo znanja, spretnosti in veščine za učinkovito sodelovanje in sporazumevanje v lastnem in tujih jezikih;
- razvijajo strategije o učenju jezikov in krepijo (med)jezikovno zavest.
MLADINSKI PEVSKI ZBOR (MPZ)
4 ure/teden, celo leto
V njem sodelujejo pevci, ki jim petje pomeni izziv in so pripravljeni obiskovati vajo 2x tedensko po 90 minut. Zbor se pripravlja na zahtevnejše javne koncerte in nastope.
ORFFOVA GLASBENA DELAVNICA (OGD)
1 ura/teden, celo leto
Učenci spoznajo in igrajo na lastna (kot glasbilo uporabijo svoje telo) in Orffova glasbila (ksilofon, tamburin, palčke, …) , pa tudi čisto običajne, vsakdanje pripomočke (vedra, kuhalnice, …) Urijo ritmični in melodični posluh. Muzicirajo v skupini in posamezno, improvizirajo, uživajo ob glasbi.
POP DELAVNICA (POP)
1 ura/teden, celo leto
Če je tvoj glas že razvit, se lahko poskusiš v solističnem petju pop skladb. Torej, tukaj bomo peli znane popevke po vaši izbiri.
ROKE ZNAJO VEČ, KOT SI MISLIŠ (RD-4-6)
1 ura/teden, celo leto
Delavnica je namenjena učencem, ki jih zanimajo ročne spretnosti. Naučili se bodo osnov vezenja in pletenja ter naredili preproste izdelke iz volne in blaga. Število in zahtevnost izdelkov je odvisna od ročnih spretnosti in predznanja učencev. Ob vodeni pomoči bodo izdelali nekaj izdelkov: prtiček, pleten izdelek, voščilnico, okrasek, lahko pa si samo zašijejo gumb ali naredijo cof. Ob izbiri izdelka bomo upoštevali želje učencev.
S ČOPIČEM OKOLI SVETA (ČOS)
1 ura/teden, celo leto
Učenci raziskujejo zgodovino likovne umetnosti ter spoznavajo znane umetnike in umetniške sloge z različnih koncev sveta. Ustvarjali bomo v različnih tehnikah-od risanja in slikanja do kolaža in eksperimentiranja z mešanimi materiali. Preizkusili se bomo v slikanju na papir, platno, les in druge podlage, pri tem pa bomo razvijali domišljijo, ročne spretnosti in občutek za umetniško izražanje. Vsaka ura bo potovanje v drug čas ali kraj.
S KNJIGO V NOV DAN (KND)
1 ura/teden, celo leto
Dejavnost je namenjena spodbujanju otrok k branju in dvigu bralne kulture. Glavni namen je, da otroci berejo knjige, ki so zanje zanimive in privlačne, da ob njih začutijo zadovoljstvo, bogatijo besedni zaklad ter razvijajo svoje bralne sposobnosti. Pri tej dejavnosti bo čas za spoznavanje novosti v šolski knjižnici, branje knjig za Bralno značko in s tem priložnost za pogovor o prebranem.
ŠIVAM GUMBKE, ŠIVAM BESEDE (GUBE)
1 ura/teden, celo leto
Učenci:
- krepijo in razvijajo neposredne zaznavno-doživljajske sposobnosti, ročne spretnosti, estetske izkušnje, interese, predstave, domišljijo, ustvarjalnost in inovativnost; z uporabo različnih medijev kreativno izražajo ideje, izkušnje in občutja
- sodelujejo na lit. natečajih, TVU.
TEHNIŠKE USTVARJALNICE (TEU)
1 ura/teden, celo leto
Če te zanima svet tehnologije in se želiš naučiti novih veščin, se zabavati ob ustvarjanju različnih projektov, se pridruži dejavnosti »Tehniške ustvarjalnice«. Pri urah boš razvijal/-a ročne spretnosti in sposobnosti sodelovanja v skupini. Pridobil/-a si boš praktična znanja kako uporabljati različne materiale, orodja, stroje ter druge pripomočke. Razvijal/-a boš ročne spretnosti, delovne navade in varnost pri delu. Izdeloval/-a boš izdelke glede na letne čase in aktualne tematike.
UKULELE (UKU)
1 ura/teden, celo leto
UKULELE – majhna havajska kitarica, ki se jo lahko vsak nauči igrati v nekaj urah. Na šoli imamo nekaj teh glasbil, vabljeni, da skupaj zabrenkamo in zapojemo.
UNESCO RAZISKOVALCI (UNR)
1 ura/teden, celo leto
Učenci:
- pridobivajo znanja in veščine za razvoj lastnega kulturnega in svetovnega nazora ter oblikujejo pozitiven odnos do nacionalne, evropske in svetovne kulturno-umetniške dediščine ter njenega vključevanja v sodobnost
- krepijo in razvijajo (samo)spoštovanje, (samo)zaupanje in odgovornost do sebe, drugih in okolja;
- sodelujejo na projektih Unesca
ZGODBE, KI ŠEPETAJO - MITI IN LEGENDE (MIL)
1 ura/teden, celo leto
Zgodovinske zgodbe, miti in legende so bogat vir za učenje ne samo o zgodovini, ampak tudi o vrednotah, identiteti in kulturi. Pri urah bomo spoznavali zgodovinske legende ter zgodbe iz slovenske in grške mitologije (na primer o Herkulu, Argonavtih, Zlatorogu…). Pri izbiri zgodb bodo lahko sodelovali učenci, lahko bodo tudi napisali svojo sodobno legendo o kraju, kjer živijo, narisali strip, naredili PowerPoint za razred ali pa zgodbo dramatizirali. Uporabili bomo tudi slikovno gradivo, da si bomo osebe, ki nastopajo v zgodbah lažje predstavljali. Miti in legende so pogosto nastali kot pojasnila za stvari, ki jih ljudje niso razumeli (vreme, naravni pojavi, zgodovinski dogodki), zato bo zanimivo razmišljati, kaj v zgodbi je verjetno resnično in kaj simbolično.
UČENJE UČENJA
BOBER BOM (BOB-PS)
1 ura/teden, sep.-okt.
Z učenci se bomo pripravljali na tekmovanje iz računalniškega mišljenja Bober, ki poteka v sredini novembra. Na računalniku bomo reševali naloge s preteklih tekmovanj ter pridobivali znanje iz računalniškega mišljenja.
GEOGRAFSKO RAZISKOVANJE IN TEKMOVANJE (GRIT)
1 ura/teden, sep.-okt.
Učenci bodo spoznavali s pomočjo terenskega dela spoznaval geografske značilnosti domače pokrajine. Obiskali bomo kraške jame in kraške izvire v okolici Nazarij in spoznavali bomo značilnosti reke Drete. Zanimalo nas bo tudi življenje ljudi v pokrajini. Pri raziskovanju bomo merili, kartirali, fotografirali, opisovali in skicirali in delali intervjuje. Na spletu bomo poiskali statistične podatke o domačem kraju. Geografsko raziskovanje bomo povezali tudi z aktualnim dogajanjem po svetu. Google Earth raziskovanje nas bo popeljalo na virtualno potovanje okoli sveta. Če bodo želeli udeležiti geografskega tekmovanja, bomo pri teh urah izvedli pripravo nanj.
ISKANJE POMOČI (ISP)
1 ura/teden, celo leto
Dejavnost Iščem pomoč je namenjena učencem z učnimi težavami in specifičnimi primanjkljaji na določenih področjih, kjer učenci pridobijo več specifičnega treninga in več učiteljeve pozornosti (npr. specifični trening za odpravljanje izrazitih primanjkljajev na področju branja – disleksije in računanja – diskalkulije).
Po potrebi se v organizaciji nadaljnje pomoči otroku opravijo dodatni diagnostični postopki (pri bolj zapletenih težavah se v obravnavo vključujejo tudi specializirane zunanje strokovne ustanove) na pobudo bodisi šole bodisi staršev.
RAČUNALNIŠKO MIŠLJENJE (RAM)
1 ura/teden, celo leto
Učenci se bodo vsako uro poglobili v svet računalništva. Pogledali kako je računalnik sestavljen, kako deluje, spoznavali splet ter kako tam poiščemo tudi kaj koristnega za šolo, predvsem pa bomo to delali varno. Kot v realnem življenju je tudi na spletu pomemben bonton. Dotaknili se bomo tudi osnov računalniškega mišljenja in programiranja, kjer bomo reševali probleme, izdelovali animacije, interaktivne zgodbe ali igrice v okoljih kot so Code.org, Pišek, Scratch, CodeMonkey, Run Marco in podobni.
SOS MAT 6 (SOS-MAT6)
1 ura/teden, celo leto
Pri dejavnosti SOS MAT 6 je učencem, ki se iz različni razlogov srečujejo z neuspehi pri doseganju minimalnih standardov, zagotovljeno optimalno učno okolje. Učenci odpravljajo vrzeli v znanju, utrjujejo že pridobljeno znanje in razvijajo učne ter delovne navade. Dejavnost SOS MAT 6 je namenjena tudi učencem, ki so daljše obdobje opravičeno odsotni od pouka.
SOS SLJ 6 (SOS-SLJ6)
1 ura/teden, celo leto
Pri dejavnosti SOS SLJ 6 je učencem, ki se iz različni razlogov srečujejo z neuspehi pri doseganju minimalnih standardov, zagotovljeno optimalno učno okolje. Učenci odpravljajo vrzeli v znanju, utrjujejo že pridobljeno znanje in razvijajo učne ter delovne navade. Dejavnost SOS SLJ 6 je namenjena tudi učencem, ki so daljše obdobje opravičeno odsotni od pouka.
SOS TJA 6 (SOS-TJA6)
1 ura/teden, celo leto
Pri dejavnosti SOS TJA 6 je učencem, ki se iz različni razlogov srečujejo z neuspehi pri doseganju minimalnih standardov, zagotovljeno optimalno učno okolje. Učenci odpravljajo vrzeli v znanju, utrjujejo že pridobljeno znanje in razvijajo učne ter delovne navade. Dejavnost SOS TJA 6 je namenjena tudi učencem, ki so daljše obdobje opravičeno odsotni od pouka.
SVET DRUŽABNIH IGER (SDI)
1 ura/teden, celo leto
Učenci se preizkusijo v igrah, ki ljudi povezujejo že stoletja – od starih klasikov, kot je šah, do hitrih zabavnih iger, kjer štejejo refleksi, pametne poteze in dobra volja. Učenci se bodo preizkusili v strateških, miselnih, zabavnih in celo čisto preprostih igrah brez pripomočkov. Razmišljali bomo o tem, zakaj so družabne igre še vedno tako “in”, kako gradijo timski duh, spodbujajo domišljijo in so super način za preživljanje časa brez ekranov. Zasnovali bomo tudi unikatno družabno igro, od ideje do izvedbe.
SVET IGRE (SIG)
1 ura/teden, celo leto
Učenci raziskujejo raznoliki svet iger-od tradicionalnih ljudskih in družabnih iger do sodobnih, ustvarjalnih in celo samostojno izmišljenih. Pogovarjali se bomo o tem, kaj igra sploh je, zakaj je pomembna in kako se kaže v različnih kulturah in časovnih obdobjih. Preizkusili se bomo v različnih vrstah iger-gibalnih, miselnih, besednih in socialnih igrah, ki spodbujajo sodelovanje, domišljijo in medsebojno povezanost.
VEČ MAT 6, 7 (VEČ-MAT6,7)
1 ura/teden, celo leto
Pri dejavnosti VEČ MAT učenci, ki zmorejo in želijo več, uresničujejo individualno naravnane cilje, ki presegajo posamezne ravni zahtevnosti pri posameznih predmetih. V okviru dejavnosti se pripravljajo na različna tekmovanja.
VEČ SLJ (VEČ-SLJ)
1 ura/teden, celo leto
Pri dejavnosti VEČ SLJ učenci, ki zmorejo in želijo več, uresničujejo individualno naravnane cilje, ki presegajo posamezne ravni zahtevnosti pri posameznih predmetih. V okviru dejavnosti se pripravljajo na različna tekmovanja.
VEČ TJA (VEČ-TJA)
1 ura/teden, celo leto
Pri dejavnosti VEČ SLJ učenci, ki zmorejo in želijo več, uresničujejo individualno naravnane cilje, ki presegajo posamezne ravni zahtevnosti pri posameznih predmetih. V okviru dejavnosti se pripravljajo na različna tekmovanja.
VESELA ŠOLA (VEŠ-N)
10 ur letno, dec.-feb.
Dejavnost je namenjena širjenju splošnega znanja s pomočjo veselošolskih tem iz revije PIL. Spoznavali boste različna in predvsem zanimiva področja človekovega delovanja ter svet narave in družbe širom sveta pa tudi preko meja našega planeta. Pridobljeno znanje boste lahko izkazali tudi na tekmovanju iz Vesele šole. Za lažjo odločitev navajam nekaj vsebin lanskega šolskega leta: Svet ptic, Doba zmajev, Vulkani, Potresi, Korale, Luna, Letala-gospodarji neba …
Učenci se bodo lahko udeležili šolskega tekmovanja, če bodo uspešni tudi državnega.