RaP dejavnosti za bodoči 1. razred (POŠ)
GIBANJE IN ZDRAVJE ZA DOBRO TELESNO IN DUŠEVNO POČUTJE
MLADI ČEBELARJI (MČE-POŠ)
1 ura/teden, celo leto
Si radoveden? Te zanima narava, živali in trajnostni način življenja? Pridruži se dejavnosti, ki te bo popeljala v čudoviti svet čebel, kjer boš spoznal čebele, njihovo življenje v panju, čebelnjaku in njihov pomen za življenje na našem planetu. Preizkusil se boš v vlogi čebelarja in sodeloval pri osnovnih opravilih v čebelnjaku ter pri točenju in skladiščenju medu. V zimskem času si boš izdelal voščene izdelke in panjsko končnico, v spomladanskem pa prepoznaval medovite rastline ter kakšno tudi posadil. Na naših srečanjih zagotovo ne bo manjkalo sladkanja z medom.
Delo v čebelnjaku bo potekalo tudi popoldan po dogovoru.
Naj medi!
NAJEM SE IN SPROSTIM (NIS)
5 ur/teden, celo leto
Učenci se navajajo na kulturno uživanje hrane. Dejavnost poteka deloma v učilnici, kjer se učenci seznanjajo s pomenom higiene pri prehranjevanju, zdrave in uravnotežene hrane, bontonom pri jedi, pripravi pogrinjkov in jedilnikov. V jedilnici sledi priprava na kosilo, kulturno prehranjevanje, pospravljanje po kosilu in nato kratka sprostitev v večnamenskem prostoru.
PREBUJAM SE NEŽNO (PSN-POŠ)
5 ur/teden, celo leto
Učenci se bodo v času pred obveznim programom v sproščenem vzdušju pripravljali na nov šolski dan in si ga tako polepšali ter dan začeli zadovoljno, brez stresa ter z veliko energije. Če bodo očke še zaspane, si bomo privoščili nekaj trenutkov za počitek po prezgodnjem zbujanju, drugače pa se bomo skupaj pretegnili, razgibali naše možgančke in telo, si izmišljali igre za sprostitev, risali risbice ali barvali pobarvanke, in še kaj se bo našlo.
RAJALNE URICE (RU-POŠ)
1 ura/teden, celo leto
Učenci sodelujejo v različnih rajalnih igrah, kot so plesi in socialne igre. Preizkušajo se v športnih izzivih. Naučijo se gibanja z različnimi žogami in spoznavajo različne športne rekvizite. Preko športnih iger razvijajo samozavest, odločnost, borbenost in vztrajnost.
ŠPORTNE DEJAVNOSTI POŠ (ŠD-POŠ)
2 uri/teden, celo leto
Program se bo odvijal na zunanjih športnih površinah in v športni dvorani. Učenci si bodo pri tem sami izbirali športno aktivnost, učitelj jih pri igri po potrebi usmerja, jim pomaga. Poudarek bo na medsebojnem sodelovanju med učenci in sprejemanju.
ŽIVIM Z NARAVO POŠ (ŽZN-POŠ)
3 ure/teden, celo leto
Dejavnost izvajamo na prostem, v okolici šole, na šolskem igrišču, bližnjem travniku ali gozdu. Učenci se igrajo različne igre, se igrajo na igralih, ustvarjajo iz različnih materialov in se družijo z vrstniki v aktivnostih glede na interese. Na sprehodih, ki lahko potekajo tudi v slabših vremenskih razmerah (dež), opazujejo in spoznavajo naravo. V zelo slabih vremenskih razmerah dejavnost poteka v prostorih šole.
KULTURA IN DRŽAVLJANSKA VZGOJA
OTROŠKI PEVSKO ZBOR ŠMRATNO (OPZ-POŠ)
1 ura/teden, celo leto
OPZ Šmartno, zbor učencev od 1. in 5. razreda, ki spoznava osnove pevske tehnike in veliko nastopa v domačem okolju.
ROČNA DELA POŠ (RD-POŠ)
1 ura/teden, celo leto
Učenci ustvarjajo različne izdelke iz naravnih in umetnih materialov. Urijo finomotoriko in vztrajnost. Učijo se osnov šivanja, vezenja in kvačkanja.
SVET PRAVLJIC-POŠ (SP-POŠ)
2 uri/teden, celo leto
Pravljice nas bogatijo in nam krajšajo čas. Učenci ob pravljicah odkrivajo nenavadne in zanimive junake, stvari in dogodivščine. Pravljice otroke sproščajo, dajo prosto pot domišljiji, omogočijo jim, da se poistovetijo s pravljičnimi junaki in njihovimi čustvi ter pridobivajo nove življenjske izkušnje.
Po branju se pogovarjamo in poustvarjamo. Tako bogatimo svoje znanje, besedni zaklad, kreativnost in medsebojne odnose. Učenec spoznava, da je lahko branje zabavno in koristno.
USTVARJALNICA-POŠ (UST-POŠ)
1 uri/teden, celo leto
Učenci raziskujejo svet likovne umetnosti. Spoznavajo različne likovne tehnike, materiale in motive. Naučili se bomo, kako lahko starim in neuporabnim predmetom podarimo novo življenje. Učenci bodo skozi ustvarjanje razvijali svojo domišljijo, motorične sposobnosti in občutek za odgovorno ravnanje z okoljem.
ZNAM SE IGRATI Z VRSTNIKI (ZIV)
5 ur/teden, celo leto
Učenci se igrajo različne vrste iger – družabne, konstrukcijske, gibalne, socialne, igre vlog, razvedrilne… Izbirajo jih po svojih željah in interesih. Učijo se sobivanja z drugimi. Navajajo se na sodelovanje v skupini in upoštevanje pravil. Veselijo se uspehov in se naučijo sprejeti poraz.
UČENJE UČENJA
ISKANJE POMOČI (ISP)
1 ura/teden, celo leto
Dejavnost Iščem pomoč je namenjena učencem z učnimi težavami in specifičnimi primanjkljaji na določenih področjih, kjer učenci pridobijo več specifičnega treninga in več učiteljeve pozornosti (npr. specifični trening za odpravljanje izrazitih primanjkljajev na področju branja – disleksije in računanja – diskalkulije).
Po potrebi se v organizaciji nadaljnje pomoči otroku opravijo dodatni diagnostični postopki (pri bolj zapletenih težavah se v obravnavo vključujejo tudi specializirane zunanje strokovne ustanove) na pobudo bodisi šole bodisi staršev.
NALOGA NI NADLOGA (NNN-POŠ)
5 ur/teden, celo leto
Učenci znanje, ki so ga pridobili pri pouku, dodatno utrdijo, poglobijo, sistematizirajo in uporabijo pri opravljanju domače naloge in učenju. V okviru te dejavnosti se skrbi za redno, kakovostno in samostojno opravljanje učnih obveznosti. Po opravljeni domači nalogi potekajo tudi druge aktivnosti, ki predvsem preko igre pri učencih razvijajo znanja, spretnosti in veščine za življenje.
SOS POŠ (SOS-POŠ)
1 ura/teden, celo leto
Pri dejavnosti SOS je učencem, ki se iz različni razlogov srečujejo z neuspehi pri doseganju minimalnih standardov, zagotovljeno optimalno učno okolje. Učenci odpravljajo vrzeli v znanju, utrjujejo že pridobljeno znanje in razvijajo učne ter delovne navade. Dejavnost SOS je namenjena tudi učencem, ki so daljše obdobje opravičeno odsotni od pouka.
VEČ POŠ (VEČ-POŠ)
1 ura/teden, celo leto
Pri dejavnosti VEČ učenci, ki zmorejo in želijo več, uresničujejo individualno naravnane cilje, ki presegajo posamezne ravni zahtevnosti pri posameznih predmetih. V okviru dejavnosti se pripravljajo na različna tekmovanja.