Spoštovani starši!
Smo ena izmed 80 šol, ki v šolskem letu 2025/26 prehaja na prenovljeno izvajanje razširjenega programa v osnovni šoli (v nadaljevanju RaP).
Namen RaP-a
Temeljni namen RaP-a je vsem učencem in učenkam omogočiti zdrav in celosten osebnostni razvoj, ki sledi njihovim individualnim zmožnostim, interesom, talentom in potrebam, ob smiselnem upoštevanju individualnih pričakovanj.
RaP pomeni tudi priložnost, kako učence naučiti kakovostno preživljati prosti čas, pri čemer šola ponuja vsebine, ki sledijo potrebam današnjega časa in zagotavljajo zdrav razvoj učencev.
Vrednote, kot so znanje, učenje, medsebojno sodelovanje, dejavno državljanstvo, kultura, zdravje, gibanje in igra, so temeljni gradniki RaP-a.
Temeljno izhodišče za načrtovanje in izvajanje modela je »Kurikulum za razširjeni program osnovne šole« (na povezavi: https://www.zrss.si/digitalna-bralnica/kurikulum-za-razsirjeni-program-osnovne-sole/).
Kaj je razširjeni program?
Nov koncept razširjenega programa zajema nekatere dejavnosti, ki smo jih doslej poznali kot:
- neobvezne izbirne predmete (umetnost, računalništvo, šport, tehnika, tuji jezik)
- interesne dejavnosti
- pevski zbor
- dopolnilni pouk
- dodatni pouk
- individualno in skupinsko pomoč
- podaljšano bivanje
- jutranje varstvo
- kolesarski izpit
Kaj je temeljni namen razširjenega programa?
Temeljni namen razširjenega programa (RaP) osnovne šole je omogočiti vsakemu učencu osebnostni razvoj, usklajen z njegovimi pričakovanji, zmožnostmi, interesi, talenti in potrebami.
Pomembno je, da se:
- poveže obvezni in razširjeni program
- zagotovi primerljiv evropski standard tujejezikovne zmožnosti osnovnošolcev
- sistematično razvija prečne veščine pri učencih
Kaj so cilji razširjenega programa?
- Zagotoviti spodbudno, inkluzivno, kreativno in varno (socialno in fizično) učno okolje.
- Opolnomočiti učence za fleksibilno in avtonomno, z osebnimi in skupnimi cilji usklajeno izbiro dejavnosti ter za prevzemanje odgovornosti za lastno učenje.
- Razvijati učne strategije, delovne navade, znanje, spretnosti in veščine glede na posebnosti učencev, šole ter ožjega in širšega okolja.
- Razvijati interese učencev, področja nadarjenosti in talente, spodbujati inovativne poti učenja in kreativne učne dosežke.
- Omogočiti učencem samostojno individualno ali sodelovalno (skupinsko) učenje in pripravo na pouk (opravljanje domačih nalog in drugih obveznosti za šolo).
- Zagotoviti dostop do raznovrstnih učnih pripomočkov.
- Razvijati različne vrste pismenosti, večjezičnost in sporazumevanje v različnih jezikih.
- Učence spodbuditi za izvajanje prve pomoči ter ustrezno odzivanje v stresnih situacijah.
- Zagotoviti smiselno izrabo prostega časa ter razvoj zdravega življenjskega sloga (zdravo prehranjevanje, gibanje itd.).
- Krepiti spoštovanje in vednost o tradiciji, nacionalni in svetovni kulturno umetniški dediščini ter o drugih vsebinah po izboru šole in učencev.
- Učence podpirati za samostojno, samoregulativno (refleksije, metakognitivni procesi) vseživljenjsko učenje in načrtovanje nadaljnje izobraževalne poti ter trajnostni razvoj.
Kaj so načela razširjenega programa?
- Načelo odprtosti, fleksibilnosti in izbirnosti programa.
- Načelo avtonomije in odgovornosti.
- Načelo povezovanja, sodelovanja in timskega dela.
- Načelo uresničevanja potreb, interesov učencev in enakih možnosti.
- Načelo formativnega spremljanja in samoregulacije.
- Načelo ustvarjalnosti, inovativnosti in podjetnosti.
- Načelo strokovne podpore in pogojev za izvedbo.
Prioritetni cilji:
- ponujene dejavnosti zagotavljajo vključitev in povezavo različnih področij in sklopov Kurikularnega dokumenta,
- izvajalci dejavnosti – strokovni delavci dejavnosti načrtujejo in izvajajo medpredmetno/interdisciplinarno,
- učencem omogočiti sodelovanje pri načrtovanju dejavnosti, ki so jo izbrali,
- izbrana dejavnost omogoča uresničevanje učenčevih interesov in potreb,
- pri učencih zagotovili sistematično in načrtno razvijanje prečnih veščin skozi elemente formativnega spremljanja napredka učenca: kritično mišljenje, digitalne veščine, ustvarjalnost, komuniciranje, sporazumevanje in sodelovanje ter samouravnavanje učenja.
Kolektiv in vodstvo OŠ Nazarje