Prof. dr. Urh Grošelj, dr. med., pediater endokrinolog je v izhodišču dejal, da je o težkih temah potrebno govoriti in da mora tak pogovor temeljiti na argumentih. »Spol je biološko dejstvo, saj so že izgled in funkcije različni. Ni le spolna identiteta, ki daje nekomu občutek, da je rojen v nepravem telesu, npr. nekateri menijo, da so predebeli ali presuhi. Gre za čas razvojnih faz, ki jim je treba dati čas,« je dodal. Povedal je še, da so otroci, ki doživljajo to razklanost spolne identitete v sebi, izredno ranljivi in imajo pogosto pridružene zdravstvene motnje. Da znamo odreagirati v nastali situaciji, moramo nekaj o tej zadevi tudi vedeti in zato je pomembno, da so učitelji, pa tudi starši izobraženi na tem področju. Učitelj bo mogoče prvi, ki bo lahko takega mladostnika prepoznal; da se nekaj z njim dogaja, da nekaj z njim ni v redu, in mu bo poskušal na nek svoj način pomagati, čeprav so to težke situacije.
Poudaril je, da mora biti izhodišče za terapijo etična zapoved: Ne škoduj. Zaradi kompleksnosti tematike pa je potrebno tovrstne odločitve sprejeti na podlagi individualne obravnave posameznika interdisciplinarno. Predstavil je še razširjenost transspolnih stanj na Nizozemskem in v Evropi, zaradi česar je prišlo do novih smernic v zdravljenju, razvija se tudi nova terminologija in prihaja do preimenovanj. Pri tem je opozoril, da je pomembno, da za določenim izrazom stoji ustrezna vsebina. Svoje misli je povzel s tem, da je treba mladim priti naproti s tistim, kar jih dviga, ne pa tlači. Da je adolescenca čas, ko se mladostnik na novo »resetira«, zato mora imeti trdne temelje, ki mu pomagajo, da se obdrži na poti v odraslost. »Stroka mora biti avtonomna in politika je ne sme utišati.«
Na vprašanje, ali naj o tej temi spregovorimo z mladostniki, je dejal, da se je o tej temi mogoče pogovarjati z učenci, dijaki še preden bi imeli neko situacijo. »Zagotovo je to tema, o kateri se je treba pogovarjati in je ne smemo odrivati vstran. Mladostnikom je potrebno odkrivati, razgrinjati prava dejstva. Danes so v tej poplavi informacij po različnih kanalih mnoge od teh tudi napačne, celo nevarne. So tudi takšne, za katere v resnici ne bi želeli, da nekoga najprej dosežejo. Zelo pomembno je, da uspemo mladim razgrinjati pravilna dejstva in se o tej temi na pravi način z njimi pogovarjati,« je zaključil.
Povzela: Ksenija Fänrich V.